Yeşil lastikler, yakıt tasarrufu, CO2 tüketimi - Bridgestone ikinci nesil havasız lastiği üzerinde çalışıyor
Center

Bridgestone ikinci nesil havasız lastiği üzerinde çalışıyor

Çevre 20.12.2013, Tan

Lastik dünyasının geleceği havasız ürünlerden mi geçecek? Bridgestone bu görüşte ve kısa bir süre önce ikinci nesil havasız lastiğini tanıttı.

Daha az bakım ve kirlilik

İlk tasarım çalışmalarından beri lastik teknolojisi bir hava hacmine dayalıdır. Bu da doğal olarak düzenli bir bakım ile basınç seviyesinin kontrolünü gerektirir. Tabi ki söz konusu bu ürünler patlamaya ve diğer yırtılmalara karşı hassastır ve böyle bir durumda lastik kullanılmaz hale gelebilir. "Taşıyıcı" yapısında hava kullanılmayan bir lastik geliştirme fikri potansiyel olarak oldukça ilginç ancak yeterli performans seviyelerine ve makul bir kullanım konforuna sahip bir ürün geliştirmeyi başarmak şartıyla.Bridgestone'a göre elde edilecek avantajlar bunlarla da sınırlı değil: En son Tokyo Otomobil Fuarı'nda ikinci nesil havasız lastiğini sunan Japon lastik imalatçısı bu ürünün yalnızca geri dönüşümlü malzemelerin kullanıldığı bir yapıya sahip olması ve sürüş sırasında normal bir lastikten daha düşük bir yakıt tüketimi ortaya koyması sebebiyle aynı zamanda çevreye de daha saygılı olduğunu belirtiyor.

 

Bridgestone Air Free ConceptTelif hakkı © : Bridgestone

Mevcut durumda gerçek bir otomobilde kullanılması mümkün değil

İkinci nesil Air Free Concept Tire, virajda yol tutuşu, yuvarlanma direnci ve kullanım konforu gibi birçok alanda ilk modeline oranla daha iyi performans özelliklerine sahip. Tek sorun, Bridgestone’un bu lastiği mevcut durumda yalnızca 410 kiloluk ultra hafif araçlarda test etmesi (Bu teknolojinin ilk nesli 100 kiloluk araçlarda test ediliyordu). Bir diğer değişle, "gerçek" aile araçlarına takılmak üzere piyasada serbestçe satışa sunulacak lastikten hala oldukça uzaktayız. Bize de bu teknolojinin daha da geliştirilmesini ve konsept ürünün yakın bir zamanda gerçek ticari uygulamalarda kullanılabilecek bir seviyeye ulaşmasını beklemek kalıyor. Otomobil sürücüleri büyük olasılıkla böyle bir üründen yüksek bir fayda elde edecekler.