Continental lastik markası hakkında daha fazla bilgi. Continental markasının geçmişi ve tarihçesi.
Continental

Continental

1871'de Almanya'nın Hannover şehrinde kurulan Continental bugün yaklaşık %6'lık bir pazar payı ile dünya lastik pazarında dördüncü konumdadır.

Tüm dünyada mevcut olan bu Alman grubu 2008'de 6,5 milyar Avro'luk bir ciro yaparak 656 milyon Avro net kazanç sağlamıştır.

Continental, binek araç, kamyonet ve ağır vasıta lastikleri ile Avrupa pazarında güçlü bir konuma sahiptir. Bu marka, kış lastiği sınıfı çeşitleri ve ürünlerinin kalitesi ile tanınır.

Grup 2008'in sonu itibariyle 14 ülkede 26 tesise ve 56.000'den fazla çalışana sahipti.

Bu markanın tarihine damgasını vurmuş teknolojik inovasyonlar arasında M+S lastiği ("mud + snow", çamur ve kar) ve 360 km/saat üzeri hızlar için onaylanmış ilk lastik olan ultra yüksek performans lastiği ContiSportContact Vmax sayılabilir.

Continental, araştırma-geliştirme bütçesine 2008'de 222 milyon Avro, yani cirosunun %3,4'ünü ayırmıştır.

Continental'ın diğer ürün çeşitleri motosiklet, inşaat makinası, ağır vasıta, zirai araç ve bisiklet lastikleridir.

Lastik imalatı faaliyetlerinin yanı sıra Continental otomobil aksesuarları alanında da kendisine yer edinmiştir. Şu an dünya sıralamasında beşincidir.

 

Continental, önemli tarihler:

1871: Almanya'nın Hannover şehrinde Continental Caoutchouc et Gutta Percha (lateksten üretilen bir hamur çeşidinin adı) şirketinin kurulması. Kauçuk ürünlerin yanı sıra fayton ve bisikletler için dolgu lastikler de üretilmektedir.

1904: İlk otomobil lastiği.

1908: Lastiklerin daha kolay değiştirilebilmesini sağlayan çıkarılabilir jantın icadı.

1909: Laboratuvarlar ile işbirliği içerisinde sentetik kauçuk teknolojisinin geliştirilmesi.

1932: Continental Schwingmetall adıyla bir hamur-metal karışımının lansmanı. Bu ürün motor titreşimlerinin ve gürültüsünün araç içerisine girmesini önlemek için kullanılır.

1935: Otomobil üreticisi Mercedes ile otomobil yarışlarında başarı.

1943: "Şambriyelsiz" lastik için patentin tescil edilişi.

1952: Kış sürüşüne uygun M+S (Mud + Snow) lastiğin lansmanı.

1972: Çivisiz kış lastiği ContiContact'ın lansmanı.

1979: Amerikalı Uniroyal şirketinin Avrupa'daki faaliyetinin üstlenilmesi.

1985: Avusturyalı Semperit markasının satın alımı.

1987: Amerikalı General Tire markasının satın alımı.

2002: Continental ve Bridgestone patlasa da gidebilen yeni bir lastik sisteminin geliştirilmesi için işbirliği yapar.

2003: 360 km/saat'in üzerindeki hızlar için onaylanan ilk lastik ContiSportContact Vmax'ın lansmanı.

2007:  Siemens VDO Automotive AG'nin satın alınması ile Continental dünyanın en büyük 5 otomobil ekipmanı üreticisi arasına girer.

Yarışma / sponsorluk / spor etkinlikleri sponsorluğu

Spor etkinliklerinde sponsorluk:

Continental lastik markası 2006'dan beri Dünya Futbol Kupası'nın resmi sponsorudur.

Bu çerçevede Continental, 2010'da Güney Afrika'da gerçekleştirilen Dünya Kupası'nın resmi ortağıydı.

Sonda sistemi (SWT) Continental'ın bir inovasyonu olup tüm dünyada patentlidir. Bu sistem sayesinde lastik, lastik sırtına yerleştirilmiş bir profil sondası şeklinde bir "zekaya" sahiptir. Kısa süre içerisinde bu inovasyonun seri üretimine geçilecektir.