Kış lastiği: güvenli sürüş için tavsiyeler - AutoBild 2017 kış lastikleri testi: Continental, Michelin ve Dunlop zirvede
Center

AutoBild 2017 kış lastikleri testi: Continental, Michelin ve Dunlop zirvede

Kış lastiği 30.11.2017, Yannick O’Conor

AutoBild, kış lastikleri arasında en iyi sınıflandırması yapmak amacıyla 50 farklı markayı çok sayıda sınavdan geçirerek karşılaştırdı. Continental, Michelin ve Dunlop bu sınavdan "örnek alınası" lastikler olarak seçilerek alnının akıyla çıktı.

Lastik_testi kış Autobild 50 farklı lastik AutoBild tarafından geniş çaplı kış karşılaştırması çerçevesinde test edildi - Telif hakkı © : Autobild

50 lastik testten geçirildi yalnızca 20 tanesi sıralamada yer alıyor

Çok sayıda lastiğin hünerlerini sergileme şansını bulabilmesi amacıyla AutoBild, 225/50 R17 boyutunu esas alarak birçok farklı markaya ait 50 lastiği bir eleme turundan geçirdi. Islak ve karlı zeminde frenleme performansları esas alınarak gerçekleştirilen bu eleme turu sonucunda hangi lastiklerin kapsamlı bir testten geçecek olan 20 ürün arasına dahil edilip edilmeyeceğine karar verildi.

AutoBild tarafından test amacıyla seçilen lastikler şunlar:

Bu 20 ürün otomobil sürücülerinin kış lastiği alanındaki beklentilerini yansıtan 14 farklı testten geçirildi:

  • Kar üzerinde; frenleme, çekiş ve slalom yapma
  • Islak zeminde; pist turu, düz çizgide ve virajda suda kızaklama direnci, frenleme
  • Kuru zeminde; sürüş, frenleme, sürüş konforu ve yuvarlanma gürültüsü
  • Maliyet açısından; kullanım ömrü, 1000 km başına fiyat ve yuvarlanma direnci hesaplamaları

3 model "örnek alınası" lastik unvanını elde etti

AutoBild, 4 farklı kategorideki her testin ağırlıklı bir ortalamasını alarak her lastik için nihai bir puana ulaştı. Alman menşeli dergi aynı zamanda her lastik için genel bir değerlendirme gerçekleştirdi ve en ekonomik lastiklere özel bir yer ayırdı.

Continental_WinterContact_TS860_AutobildTelif hakkı © : Autobild

Sıralamanın 1.si Continental WinterContact TS 860 bütün testlerde çok güzel sonuçlar elde etti. "Örnek alınası" unvanını bu lastiğe yakıştıran AutoBild buna rağmen ürünün fiyatını biraz yüksek buluyor.

Burun farkıyla 2.liğe yerleşen Michelin Alpin 5 de ıslak zemindeki mükemmel kavraması ve kuru zemin ile kar üzerindeki iyi sürüş hissi sayesinde "örnek alınası" bir ürün olarak görülüyor. Bu lastik aynı zamanda AutoBild tarafından 44.250 kilometreye kadar ulaştığı tespit edilen uzun kullanım ömrü ile de dikkat çekiyor.

AutoBild tarafından "mükemmel" olarak değerlendirilen bir diğer lastik olan Dunlop Winter Sport 5, sıralamada 3.lüğü yakalıyor. Alman dergiye göre kış şartlarındaki dengeli performans nitelikleri ve ıslak zemin ile kar üzerindeki kaliteli sürüş özellikleri lastiğin en öne çıkan yönleri.                                                

8 lastik "iyi" nitelemesini kazandı

Elde ettiği 4.lük ile podyumu kıl payı kaçıran Goodyear UltraGrip Performance Gen-1, AutoBild'in bütün testlerinde iyi bir uyum sergiledi ve "iyi" unvanını sırtlandı. Fakat yüksek fiyatı ve sınırlı kilometre ömrü lastiğin sıralamada daha yukarı çıkmasına engel oldu.

AutoBild tarafından "iyi" sıfatı ile 5.liğin layık görüldüğü Semperit Speed-Grip 3, çok amaçlı kullanımı ve kuru yol virajlarındaki yüksek hassasiyeti sayesinde beğeni topladı. Ancak suda kızaklama testlerinde ortalamanın altında performans sergiledi.

BF Goodrich g-Force Winter 2 ve Fulda Kristall Control HP2, AutoBild'den "iyi" unvanını kopararak sıralamada 6.lığı paylaşıyorlar. Fulda'nın lastiği yuvarlanma direnci alanında ortaya koyduğu son derece güzel sonuçlar ve 47.625 kilometreye ulaşan ve sıralama içerisindeki en uzun ikinci kullanım ömrü sayesinde "ekonomi şampiyonu" özel unvanını da kazanıyor. Buna karşılık dergi yazarları lastiğin ıslak zeminde yansıttığı yetersiz dümenleme eğilimi yüzünden puan kırmış. BF Goodrich'in lastiğinin ise kar üzerinde en iyi sürüş özelliklerine sahip olduğu ve suda kızaklama direnci açısından en fazla güvenlik sağlayan ürün olduğu değerlendiriliyor. Fakat kuru zeminde dışarı doğru çekme eğilimi sergilediği de ifade ediliyor.

Aşağı yukarı her açıdan düzgün bir nitelik ortaya koyan Bridgestone Blizzak LM 001-Evo, 8. sırada yer alıyor. Kar üzerindeki düşük yanal kavraması ve kuru zeminde uzun fren mesafeleri sıralamada yukarı tırmanmasının önüne geçiyor.

9. sıradaki Kleber Krisalp HP3 kışa, özellikle de kar sürüşüne uygun lastik sırtı sayesinde frenleme testinde ikinciliği yakalıyor. Buna rağmen AutoBild direksiyon hareketlerine verilen geç tepki yüzünden lastiğin puanını düşürüyor.

48.375 kilometre ile en uzun kullanım ömrü ve 1000 km başına, fiyat açısından yine en iyi lastik olması sayesinde "ekonomi şampiyonu" unvanını hak eden bir diğer lastik Nexen Winguard Sport 2, 10.luğa oturuyor. Bununla beraber söz konusu ürün suda kızaklama testlerinde sınırlı performans özellikleri ortaya koyuyor.

11. sıradaki Gislaved Euro Frost kuru ve karlı yollarda dengeli bir sürüş temin ediyor; ancak ıslak yolda kontrol edilebilirlik dahil birtakım konularda zayıf kalıyor.

9 lastik "yeterli" unvanını kazandı

12.den 20.ye kadar uzanan sıralamalardaki lastikler AutoBild tarafından "yeterli" görülmekte olup Alman dergi yazarları tarafından kimi zaman "mütevazı" olarak da tanımlanıyor. 

Bu ürünler arasında tüm testlerde iyi performans özellikleri sunan ancak sınırlı kilometre ömrü ve kuru zemindeki sürüş özellikleri açısından AutoBild pilotlarının hevesini kıran Nokian WR D4'ü 14. sırada görebiliriz.

Daha aşağılarda kendisine yer edinen, 18. konumdaki Pirelli Winter Sottozero kar üzerindeki performans nitelikleri açısından, özellikle de bu tür yüzeylerdeki frenleme ve çekiş gücü ile test sorumlularının gözüne girmeyi başaramadı. Buna rağmen kuru ve ıslak zemindeki frenleme performansı, özellikle de kontrol edilebilirliği sayesinde iyi bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor.

20. sıradaki Hankook Winter I*cept evo2 W320 ön elemeleri ucu ucuna geçebilmişti. Sıralamanın sonunda yer alması şaşırtıcı değil. Suda kızaklama testlerinde iyi sonuçlar elde eden bu lastik yine de kuru, ıslak ve karlı zeminlerde diğerlerinden daha uzun frenleme mesafeleri ve daha düşük yanal kavrama kabiliyeti ile geri planda kalıyor.

Bu testin kapsamlı sonuçlarını görmek için AutoBild dergisinin İnternet sitesine göz atabilirsiniz.