Kış lastiği: güvenli sürüş için tavsiyeler - Kış lastiklerinin önemi: Goodyear bu lastiklerin önemini gösteriyor
Center

Kış lastiklerinin önemi: Goodyear bu lastiklerin önemini gösteriyor

Kış lastiği 20.02.2014, Rezulteo

Kış lastikleri mi, yaz lastikleri mi? Tignes'in buzlu pistlerinde organize edilen ve kış sürüşünün neden olduğu zorluklara adanan bir Goodyear etkinliği çerçevesinde Rezulteo henüz ikna olmamış okurlarımıza ufak bir hatırlatmada bulunmak istiyor.

Goodyear Tignes buz pisti Rezulteo, bütün bir günü kış mevsiminde neden kış lastikleri kullanılması gerektiğini kanıtlamaya ayırdı - Telif hakkı © : rezulteo

1.500 metrelik rakıma sahip Brevières kasabasında bulunan Tignes buz pisti, bir barajın hemen arkasında kalan havzanın üzerinde yer alıyor. Bu bölge son derece az güneş görüyor. Sürüş şartlarının sabit kalması ve Goodyear  markasının gerçekleştirdiği bir dizi teste tanıklık etmek için mükemmel koşullara sahip.

 

Kış lastikleri, Yaz lastiklerine karşı

Katıldığımız ilk üç etkinlik, yaz lastikleri ile kış lastikleri arasında yapılan karşılaştırmalardan oluşuyordu. 
Bu testlere hafif yokuş yukarı kalkış ile başlıyoruz. EfficientGrip Performance (205 55 R16 91V) yaz lastikleri ile donatılan  Peugeot 308, UltraGrip 8 (205 55 R16 91H) kış lastiği ile karşılaştırıldığında son derece kötü bir hareket kabiliyeti ortaya koyuyor. Son derece basit bir test ama sonuçlar dikkat çekici. Hemen arkasından rastgele olarak (ve son anda) hangi yöne dönülmesi gerektiğini gösteren bir pano yardımıyla gerçekleştirilen kaçınma manevrası testi gerçekleştiriliyor. EfficientGrip Performance (225 50 R17 98V) lastiklerine sahip Citroën DS5 'in 50 km/saatlik bir hız ile ilerlerken frenlemeyi beceremediğini ve önündeki engelden zamanında kaçınamadığını görüyoruz. Durduğunuzu düşündüğünüz anda otomobil birkaç metre daha kaymaya devam ediyor ve yol üzerindeki konilere çarpıyor. Diğer DS5 ise 225 50 R17 98V boyutundaki  UltraGrip 8 Performance lastiklerine sahipti. Sonucu aşağıdaki video ile siz de görebilirsiniz:

 

Yalnızca ön aksta iki adet kış lastiği nasıl bir sonuç veriyor?

Bu konuyu daha önce açıklamıştık ancak yine tekrar edeceğiz:  Yalnızca ön aksta iki adet kış lastiği yeterli değildir. Tasarruf adına kötü bir tercih olmasının yanı sıra bu uygulama otomobilin abartılı sürüş özellikleri sergilemesine neden olur.  En ufak direksiyon ve fren hareketinde aşırı dümenleme olayı ile karşılaşılır ve otomobil 4 adet yaz lastiğine sahip bir araçtan bile daha tehlikeli hale gelir!

Aşağıdaki videoyu izleyerek kendi kararınızı kendiniz verebilirsiniz:

Otomobil: Peugeot 308 1.6 Hdi 92 CV, ön lastikler: 205/55R16 91H boyutunda Ultragrip 8, arka lastikler: Goodyear EfficientGrip Performance - 205/55R16 91V

 

3PMSF lastikler, M+S lastiklerine karşı

 Jeep Grand Cherokee ile gerçekleştirilen son etkinlik bir M+S lastiği (Dunlop GrandTrek AT20) ile 3PMSF işaretlemesine sahip bir kış lastiğinin (Dunlop SP Winter Sport M3) frenleme performanslarını karşılaştırma imkanı sağladı. M+S lastikleri ile 45-50 km/saatlik hızlarla ilerleyen Grand Cherokee, kış lastikleri ile ortaya koyduğu frenleme mesafesinden ortalama 20 metre daha uzun bir mesafede durabiliyor. Araç içerisinde bulunan frenleme ölçer sayesinde aynı testi 80 km/saatlik bir hızda simüle edebildik ve ortalama 80 metrenin üzerinde bir fark tespit ettik.

 

Ayrıca bakınız 

>> İlgili yazılar : Kış lastikleri göz ardı edilmemeli!