Bir araç üzerinde bulunan fabrika çıkışlı, orijinal lastikler - Honda Civic Type R: Motor gücünü tam anlamıyla zemine aktarması için hangi lastik seçilecek?
Center

Honda Civic Type R: Motor gücünü tam anlamıyla zemine aktarması için hangi lastik seçilecek?

Orijinal ekipman 28.04.2015, Julien

Yeni Civic Type R, kompakt spor otomobil segmentindeki liderlik tablosunu bozuyor. Cenevre Otomobil Fuarı'nda resmen sunulan bu araç ön aksa ilettiği 310 beygirlik etkileyici kuvvet nedeniyle lastikler için gerçek bir teknik sınav vazifesi görüyor!

Honda Civic Type R Cenevre Otomobil Fuarı'nda Yeni Civic Type R'nin bütün gücünü layıkıyla sergilemek üzere fabrika çıkışı lastikler için hangi imalatçı seçilecek? - Telif hakkı © : rezulteo

Şimdiye kadar hiçbir "Type R" modeli bu kadar çok sabırsızlıkla beklenmemişti. Civic serisinin son üyesi resmi çıkışını Cenevre Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirdi ve ortaya çıkan teknik özellikleri ile bir canavar olacağını gösterdi.

Nitekim kaputun altında 310 beygir güç üretebilen 4 silindirli bir turbo motor ünitesi yatıyor. Bu da söz konusu modeli tarihin en güçlü önden çekişli otomobillerinden biri yapıyor. Açıklanan performans değerleri, 270 km/saat'lik bir azami hız ve 5,7 saniyede 0'dan 100 kilometre/saat'e geçiş ile oldukça baş döndürücü.

Ancak bu sayısal değerlerin de ötesinde Honda söz konusu aracın sahip olduğu dinamik performans ile bir referans haline geleceğini belirtiyor. Özellikle otomobil şasisi dikkatli bir tasarım sürecinden geçirilmiş ve 7:50:63'lük bir tur zamanının yakalandığı Nürburgring pistinde çekilen videoda (aşağıda izleyebilirsiniz) görülebileceği gibi radikal bir kullanım perspektifiyle geliştirilmiş. Bu tur zamanı onu kategorisinin en hızlı otomobili yapıyor.

 

Bu sürüş deneyiminde lastiklerin kritik bir rol oynadığını biliyoruz. Megane RS, Leon Cupra ve yeni Focus RS, en radikal versiyonlarında Michelin Pilot Sport Cup 2 lastiklerini seçmişlerdi.

Continental prototip lastik Telif hakkı © : rezulteo

Ancak Honda henüz bu konuda bir karar verip vermediğini açıklamadı. Cenevre Otomobil Fuarı'nda ise  Continental'a ait prototip lastikler kullanıldı fakat bunların fabrika çıkışında monte edilecek nihai lastik takımı ile alakası yok.

Bu konuda bildiğimiz tek şey bu Civic modelinin birinci sınıf bir Avrupalı lastik imalatçısı tarafından özel olarak geliştirilecek lastikler ile birlikte satışa çıkarılacağı. Kullanılacak lastik boyutu ise 235 35ZR19 91Y olacak.