Bir araç üzerinde bulunan fabrika çıkışlı, orijinal lastikler - SLS AMG Coupé Black Series'de yalnızca Michelin Pilot Sport Cup 2 kullanılıyor.
Center

SLS AMG Coupé Black Series'de yalnızca Michelin Pilot Sport Cup 2 kullanılıyor.

Orijinal ekipman 16.04.2013, Onur

Michelin yeni ultra-yüksek performans lastiği Pilot Sport Cup 2'yi ilk defa tanıtmak için Cenevre Otomobil Fuarı'nı seçti. Nefes kesici Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series otomobillerinde yalnız bu lastik kullanılacak. Bu ultra-yüksek performans lastiği, Michelin ve söz konusu otomobilin hazırlayıcısı AMG arasında sıkı bir işbirliğinin ürünü.

Mercedes SLS AMG Coupé Black Series Telif hakkı © : Mercedes-Benz AMG

AMG'nin şartnamesi çok katıydı Mercedes-AMG yeni SLS Coupé Black Series’in performansına yakışır bir lastik istiyordu. Uyulması gereken şartname çok katıydı. Onaylanabilmek için lastik aşağıdaki niteliklere sahip olmalıydı.

  • Sürekli etkinlik: Lastiğin pist turundan önce soğuk haldeyken sunduğu sürüş özellikleri ile pist sürüşü sonunda sıcak haldeyken sunduğu özellikler aynı olmalı;
  • Daha hızlı tepki: Lastiğin tepki hızı motorun ve şasinin sportif performansından sonuna kadar faydalanılmasını sağlayacak şekilde optimize edilmeli;
  • Maksimum kavrama kabiliyeti: Daha iyi tur zamanlarının elde edilmesine imkan sağlayacak şekilde kavrama kabiliyetinin sınırları maksimum ölçüde zorlanmalı;
  • Isınmaya karşı iyi direnç: Pist çevresinde tur üstüne tur atılması sırasında sabit performans değerlerinin sergilenebilmesi için bu şart yerine getirilmeli;
  • Islak zeminde kavrama, denge ve stabilite: Islak zeminde dahi kusursuz sürüş özellikleri sergilenmeli.

En iyi sonucu elde etmek için Michelin'in teknoloji merkezindeki ekipler ile Stuttgart'lı otomobil üreticisinin mühendisleri aylar boyunca el ele vermişler. En uygun performans seviyesine varabilmek için 100'den fazla değerlendirme ve test çalışması, 1.800 adet prototip ve özel seri lastik ve 800 adet endüstriyel ön üretim lastik gerekmiştir... Michelin de anlaşmanın kendine düşen payını yerine getirdi: Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series otomobillerde yalnızca Pilot Sport Cup 2 kullanılacak.

 

SLS AMG Coupé Black Series: Yolda bir GT3 performansı

Mercedes SLS AMG Coupé Black Series afişiTelif hakkı © : Mercedes-Benz AMG

Bu otomobil SLS AMG'nin en gelişmiş versiyonu. 70 kg daha hafif (1 550 kg), 60 beygir daha güçlü (6,3 litrelik V8 motoru 631 beygirlik bir güç üretir) olan bu otomobilin güç/ağırlık dengesi 2,45 kg/beygir'e kadar düşmektedir. Bu da 0'dan 100 km/saat'e 3,6 saniyede geçebilmesine ve 315 km/saat'lik bir maksimum hıza ulaşabilmesine olanak sağlıyor. Bu vahşi gücü kontrol altında tutabilmek için Mercedes SLS AMG Black Series özel bir yürüyen aksama, seramik kompozit frenlere, uzatılmış dövme alüminyum alaşım jantlara, optimize edilmiş bir sınırlı kaymalı diferansiyele ve çift kavramalı şanzımana sahiptir.


Otomobil yarışlarından gelme teknolojiler

 

Mercedes SLS profiliTelif hakkı © : Mercedes-Benz AMG

Teknik açıdan Michelin bütün yarış deneyiminden faydalanmıştır.

Lastik sırtı. Pilot Sport Cup 2 sırt bölgesinde iki farklı yapıda hamuru bir araya getiren Bi-Compound teknolojisini barındırmaktadır. Lastiğin dış kısmı kuru zeminde virajlarda mükemmel bir kavrama kabiliyeti sağlayan "yüksek molekül ağırlıklı" bir elastomerden oluşuyor. Lastiğin iç hamurunda ise araç hakimiyetini ve sürüş hassasiyetini temin eden daha sert bir elastomer kullanılıyor.

Kemer. Pilot Sport Cup 2 yüksek yoğunluklu bir lif olan aramidden üretilmiş bir kemere sahip. Bu madde lastik yapısının kilitlenmesini ve kemerin neredeyse hiç esnek olmamasını sağlar. Bu şekilde yüksek hızda merkezkaç kuvveti kontrol altında tutulur ve lastiğin desen izi sabit kalır.

Zemin teması. Michelin daha önce de Pilot Super Sport'da kullanılan Variable Contact Patch teknolojisini lastiğin zemin ile temas alanında oluşan basınç değerini optimize etmek üzere mükemmelleştirmiştir. Sonuç: Pist üzerinde hem virajda hem de keskin dönüşlerde her daim daha fazla hamur teması ve dolayısıyla daha fazla kavrama.

Damak alanı. Klasik bir spor lastiğine oranla %10 daha geniş olan damak alanı lastiğin yanal sertliğini arttıran ve mükemmel bir sportiflik ve sürüş hassasiyeti temin eden yüksek modüllü bir hamur ile takviye edilmiştir.

Estetik görünüm. Ultra yüksek performans lastiğine çekici bir görünüm kazandırmak isteyen Michelin lastik yanaklarına kadife görünümü veren eşsiz bir kalıp tasarımı (Velvet Technology) uygulamıştır.