Bir araç üzerinde bulunan fabrika çıkışlı, orijinal lastikler - Yeni Ford Focus RS, Michelin lastikler kullanıyor
Center

Yeni Ford Focus RS, Michelin lastikler kullanıyor

Orijinal ekipman 26.01.2016, Alexandre Lenoir

Ford Performance ile gerçekleştirdiği işbirliği çerçevesinde lastik imalatçısı Michelin yeni Focus RS'lerde tek fabrika çıkışı lastik olarak kullanılmak üzere Pilot Super Sport ile Pilot Sport Cup 2'nin iki yeni versiyonunu geliştirdi.

Yeni Ford Focus RS, Michelin lastikler kullanıyor Michelin Pilot Super Sport ve Pilot Sport Cup 2 yeni Focus RS’de kullanılacak lastikler olarak seçildi - Telif hakkı © : Michelin / Ford

Her ne kadar lastik imalatçısı Michelin düşük yuvarlanma dirençli lastikler alanında dünya liderleri arasında olsa da rekabetçi ruhunu korumaya devam ediyor. Bu doğrultuda Amerikalı Ford markasının spor departmanı olan Ford Performance ile gerçekleştirdiği işbirliği çerçevesinde Michelin, imalatı önümüzdeki günlerde başlayacak olan yeni Focus RS'lerde tek fabrika çıkışı lastik olarak kullanılmak üzere Pilot Super Sport (seri üretim seçeneği) ve Pilot Sport Cup 2 (opsiyon olarak) lastiklerinin iki yeni versiyonunu geliştirdi.

Pilot Sport Cup 2'yi Ford Focus RS'ye uyarlamak için Michelin'in farklı pistler üzerinde 2000 km'lik test sürüşü gerçekleştirmesi yeterli olmuş. Bu miktar başlangıçta bize az gibi gelmiş olsa da imalatçı durumu şu şekilde açıklıyor: "Diğer otomobil üreticileri ile gerçekleştirdiğimiz önceki test çalışmaları Ford Focus RS'nin geliştirme sürecinde son derece verimli olmamızı sağladı. Ford ile aramızdaki ilişki ve diyalog, lastiklerden bekledikleri şeyi hızla anlamamıza imkan verdi. Aramızda çok sıkı bir ilişki var ve bu da önümüzdeki bu hedefi çabuk bir şekilde yakalamamıza olanak tanıdı". Özellikle 2014 yılında Nürburgring pistinde Porsche 918 Spyder ve Renault Mégane RS 275 Trophy-R araçlarında iki farklı rekora imza atan Pilot Sport Cup 2 acemilik sıfatını çoktan geride bırakmış durumda. Buna ek olarak Pilot Sport Cup 2 lastiğinin ıslak zeminde frenleme alanında A etiket notuna sahip olduğunu da belirtmek isteriz.

Bu lastiklerin tasarlanması sırasında Michelin Bi-Compound olarak adlandırılan bir hamur bileşimi kullanmıştır. Bi-Compound teknolojisi lastiğin iç ve dış alanlarını birbirinden ayırıyor ve dış kısımda "Yüksek Molekül Ağırlığına" sahip bir elastomer kullanılırken iç kısımda son derece hassas bir yön hakimiyeti sağlayan daha rijit bir elastomerden faydalanılıyor. Diğer bir ortak nokta olarak imalatçı bu lastiklerde aramit bir kemer kullanıyor. Bu materyal eş kütlede çelikten beş kat daha dirençli ve bu sayede hem profilin geometrisi tüm yönlerde korunuyor hem de tutunma kabiliyeti arttırılıyor.

Telif hakkı © :
 

Söz konusu lastiklerin kendilerine özel detaylarından bahsedecek olursak Pilot Sport Cup 2, Track Variable Contact Patch teknolojisinin 3. versiyonunu (Pilot Super Sport'da ise 2. versiyon mevcut) bünyesinde taşıyor. Bu teknoloji ise temas alanındaki basınç değerlerini optimize ederek her türlü durumda eşit bir desen izinin korunmasını sağlıyor.

Pilot Sport Cup 2 sürüş hakimiyetini arttıran daha geniş (%10) ve daha rijit bir damak alanına ve siyah tonları oluşturan "kadife" görünümlü Premium Touch lastik yanaklarına sahip.

Her iki lastik 234/35 R19 boyutlarında piyasaya sunulacak ve birbirini tamamlayıcı bir kullanıma yönelik olacak. Seri üretim araçlarda sunulan Pilot Super Sport hem sportif hem de çok amaçlı bir kullanıma yönelikken Pilot Sport Cup 2 radikal ve potansiyel olarak pist üzerinde kullanımı hedefliyor.