Kış lastiği hakkında pratik bilgiler - Kış lastiği ile yaz lastiği arasındaki farklar nelerdir?
Center

Kış lastiği ile yaz lastiği arasındaki farklar nelerdir?

Kış lastiği rezulteo ekibi

Bir kış lastiği 7°C'nin altındaki sıcaklıklarda performans gösterecek şekilde tasarlanmıştır. Hamurunun düşük sıcaklıklarda gösterdiği esneklik ve sırt desenindeki derin kesimli dişler ile yaz lastiklerinden ayrılır.

Yaz ve kış lastiği arasındaki farklar Kış lastiği hangi yönleriyle yaz lastiğinden ayrılır? - Telif hakkı © : Rezulteo

 

Düşük sıcaklıklarda esnek hamur

Lastik sırtını oluşturan hamurun nitelikleri her şeyden önce sıcaklığa bağlıdır. Bir yaz lastiği 7°C 'nin üzerindeki sıcaklıklarda sürüşe yönelik olarak optimize edilmiştir. Bu eşiğin altındaki sıcaklıklarda lastik sırtı hamuru sertleşir ve daha düşük bir performans sergiler.

 

Islak zeminde frenleme mesafesi karşılaştırmasıTelif hakkı © : All Rights Reserved

Bir kış lastiğinde hamurun esnekliği düşük sıcaklıklarda korunacak şekildedir. Bu da kış koşullarında daha iyi bir kavramayı garantiler.

 

Çok çentikli sırt deseni

Bir kış lastiğine yakından bakacak olursak bir yaz lastiğinden birçok farklılığı olduğunu görürüz:

 

Çok sayıda çentik oranı

Çok çentikli sırt yapısıTelif hakkı © : rezulteo

 

 

Bir kış lastiğinin sırt tasarımı kavrama kenarlarını ve ön blokları arttıran çok sayıda kanala sahiptir. Bu özelliği lastiğe daha iyi bir hareket kabiliyeti kazandırır.

Yan tarafta bir kış lastiği olan Bridgestone Blizzak DMV1'i görmektesiniz (©rezulteo)

 

 

Yoğun kılcal kanallar

Yoğun kılcal kanallı lastikTelif hakkı © : rezulteo

 

Bir kış lastiği bir yaz lastiğinden beş kat daha fazla kılcal kanala sahiptir. Bu yoğun kılcal kanallar zemin üzerinde sıkışan kar ile temas edecek olan kavrama kenarlarının sayısını katlayarak kavramayı arttırırlar.

Yan tarafta bir kış lastiği olan Dunlop SP Winter Sport 3D'yi görmektesiniz (©rezulteo)

 

 

 

Geniş kanallar

Geniş kanallı lastikTelif hakkı © : rezulteo

 

Bir kış lastiği su ve erimiş karın hızla tahliye edilmesini sağlayan iki, üç veya dört adet geniş merkezi (çevresel) kanala sahiptir.

Yan tarafta bir kış lastiği olan Michelin Primacy Alpin'i görmektesiniz (©rezulteo)


 

 

 

Çoğu zaman yönlü diş yapısı...

Yönlü diş yapısıTelif hakkı © : rezulteo

 

Kış lastikleri çoğu zaman yönlüdür. Yani, tasarımları sürüş yönünü dikkate alır. Diş yapıları, erimiş karı daha iyi tahliye etmeye ve yuvarlanma gürültüsünü düşürmeye yönelik V biçiminde bir desene sahiptir. Yönlü bir lastik genelde rotasyon yönünü belirten bir ok işareti taşır.
Yan tarafta bir kış lastiği olan Goodyear Ultragrip 7+’yı görmektesiniz. (©rezulteo)

 

 

 

... bazen de asimetrik diş yapısı

Asimetrik yapılı lastikTelif hakkı © : rezulteo

 

Bazı kış lastikleri asimetrik bir desene sahiptir. Lastik sırtı her biri farklı özelliklere sahip üç bölgeye (iç, merkez, dış) ayrılmıştır. Bu üç bölgenin bir araya getirilmesi lastiğin performansını optimize eder. İç ve dış yüzler "Inside" (iç) ve "Outside" (dış) olarak adlandırılır.
Yan tarafta bir kış lastiği olan Pirelli Winter 210 Sottozero 'yu görmektesiniz. (©rezulteo)