Kış lastiği hakkında pratik bilgiler - Kış koşullarında araç kullanmanın püf noktaları
Center

Kış koşullarında araç kullanmanın püf noktaları

Kış lastiği Hakan

Taze kar, erimiş kar, buzlanma: Kış lastikleri kavrama ve hareket kabiliyeti garantisi sağlasa da, sürüşünüzü yolun durumuna adapte etmelisiniz. Kontrol dışı patinajları önlemeye yönelik birkaç temel tavsiyeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Kış koşullarında yol şartları Kış sürüşü bambaşka sürüş stratejileri gerektirir - Telif hakkı © : All Rights Reserved

Limitlerinizi bilin

 İyi bir sürücü aracına hız yaptıran sürücü değil aracının zemin ile temasını kaybetmesini engelleyen sürücüdür. Bu nedenle, kış mevsiminde dikkate alınması gereken ilk kural hızı düşürmektir


Frenlemenizi önceden planlayın

 Kaygan zeminde sert bir frenleme kaçınılmaz bir şekilde kontrol kaybına yol açar. Böyle bir durumla karşılaşmamak için önünüzdeki araçla aranızda yeterli bir güvenlik mesafesi bırakın ve ani yön değişimlerinden kaçının.


Gaza yavaşça basın!

Bir diğer kural: Çeker tekerlerin patinaj yapmasını önlemek için aşamalı olarak hızlanın. Eğer aracın kavrama kabiliyetini kaybettiğinizi hissediyorsanız bir üst vitese geçin. Tekerlere giden güç bir anda düşecek ve tekrar kavrama kabiliyetine kavuşacaksınız. Zorlu yokuşlarda aynı şekilde hareket edin.


Virajlarda hafif sürüş

Burada da öngörü, esas niteliği taşır. Bir viraja gireceğiniz sırada yol henüz düz iken yavaşlayın. Direksiyonu hafif bir şekilde çevirerek yavaş bir hızla virajı alın. Viraj sonunda gaz pedalını köklemeden aşamalı bir şekilde hızlanın.


Kavrama kabiliyeti kaybedildiğinde ne yapmalı?

Bu önlemlere rağmen otomobiliniz patinaj çekmeye başlarsa, aracın kontrolünü sağlamak için halen bir şansınız vardır. Bunun için uymanız gereken kural şu: Gözlerinizi yoldan ayırmayın. Gerçekten de, eğer gözünüzü bir nesneye sabitlerseniz bu nesneye çarpma ihtimaliniz son derece yükselir…

 


> Önden çekişli araç (çeker tekerleri öndedir)

  • Araç hakimiyetinin kaybedilmesi sert bir frenlemeden kaynaklanıyorsa fren pedalını tamamen serbest bırakın.
  • Eğer ön tekerler zemin ile teması kaybederlerse gaz pedalını yavaşça serbest bırakın ve ön lastik takımına daha fazla ağırlık vermek için debriyaj pedalına basın.
  • Kontrolü tekrar sağladıktan sonra daha uygun bir sürüş tarzı uygulayın!


> Arkadan itişli araç (çeker tekerleri arkadadır)

  • Patinaj sert bir frenlemeden kaynaklanıyorsa fren pedalını tamamen serbest bırakın.
  • Eğer arka tekerler kavrama kabiliyetlerini kaybederlerse, kavramayı geri kazanmak için gaz ve debriyaj pedalları ile oynayın.
  • Araç hakimiyetini geri kazanmak için direksiyonu gitmek istediğiniz yönde yavaşça çevirin.
  • Kontrolü tekrar sağladıktan sonra daha makul bir hızda sürüşe devam edin!

 

 

Patinaj önleme sistemi kullanmalı mı?

Giderek daha fazla araç bir patinaj önleme sistemine (ASR) sahip. Aracın kalkışı sırasında bu sistem patinaj yapmaya başlayan tekere uygulanan tork kuvvetini düşürerek bu kuvveti diğer tekere aktarıyor. Bu sayede kar ve buz üzerindeki kalkışları daha güvenli hale getiriyor. Buna karşılık, çeker durumdaki teker de kavrama kabiliyetini kaybettiğinde ASR sistemi tekerler kavrama kabiliyetini yeniden kazanıncaya kadar motorun gücünü aşağı çekiyor. Aşırı derecede kaygan bir yüzeyle karşılaşıldığında ise patinaj limiti o kadar düşük olabiliyor ki motor otomobili harekete geçirmeye yetecek kadar tork kuvveti üretmeyebiliyor. Bu sorunu çözmenin de tek yolu ASR sistemini devre dışı bırakmak.