Kış lastiği hakkında pratik bilgiler - Lastikleri Nitrojen (azot) ile şişirmek iyi bir yöntem midir?
Center

Lastikleri Nitrojen (azot) ile şişirmek iyi bir yöntem midir?

Kış lastiği Mert

Dağıtım ve montaj merkezlerinin çoğu artık nitrojen (azot) ile lastik şişirme hizmetini sunmaktadır. Bunun yararı ne midir? Daha az basınç kaybı. Lastiklerinin basıncını kontrol etmeyi unutmaya eğilimli kişilere tavsiye edilir.

Lastik şişirme Lastiği nitrojenle (azot) şişirmenin avantajları - Telif hakkı © : All Rights Reserved

Azot atıl ve stabil bir gaz olup havada %78 oranında bulunur. Özellikle lastiklerin şişirilmesinde yüksek performans sağlar. Bunun iki sebebi vardır:

  • Lastiğin doğal gözenekleri nedeniyle meydana gelen hava kaçağı azotun büyük molekül boyutu sayesinde sınırlandırılır. Azot, oksijene oranla lastikten üç kat daha yavaş sızar.
  • Oksijen yerine azot kullanıldığında su buharının oluşumu önlenir ve bu sayede hamurun kullanım ömrü arttırılır.

Bu da nitrojen ile lastik şişirme işleminin neden uzun zamandan beri havacılıkta, otomobil yarışlarında ve ağır vasıtalarda kullanıldığını açıklıyor.

Bu hizmet artık dağıtım ve montaj merkezlerinin çoğunluğu tarafından sunulmakta olup  lastik başına yaklaşık 5-10 TL tutmaktadır.

Lastiğin azot basıncının düzenli bir şekilde kontrol edilmesinin avantajları


Güvenlik

  • Yetersiz basınçlı lastiğin ısınma sonucunda patlama riskini düşürmek;
  • Daha iyi uzun yol performansı ve daha yüksek sürüş konforu;
  • Lastiğin zemini daha iyi kavraması.

Tasarruf 

  • Yuvarlanma direncinin optimizasyonu, dolayısıyla yakıt tasarrufu;
  • Kilometre ömrü veriminin optimizasyonu, dolayısıyla daha uzun lastik ömrü.

Çevre

  • Daha az enerji tüketimi, dolayısıyla sera etkisine neden olan daha az gaz salınımı.
  • Daha uzun lastik kullanım ömrü, dolayısıyla geri dönüştürülmek üzere oluşacak atık hacminde düşüş.

Rezulteo'nun tavsiyesi

Gerekli olduğu durumda daha önce nitrojen ile şişirilmiş bir lastiği tekrar normal hava ile şişirebilirsiniz.