Lastik bakımı - Anormal aşınmaları tespit etmeyi öğrenin
Center

Anormal aşınmaları tespit etmeyi öğrenin

Lastik bakımı

Lastik sırtı merkezinde veya uçlarında asimetrik bir şekilde meydana gelen düzensiz bir aşınma çoğunlukla mekanik bir soruna veya uygun olmayan bir lastik basıncına işaret eder. Her halükarda bir uzmanın müdahalesi zorunludur.

Lastiğin omuz aşınması 4x4 lastiğin omuz bölümündeki aşınma - Telif hakkı © : Rezulteo

 

Aşınma göstergesinin belirttiği asgari değere ulaşıldığında lastiklerinizin değiştirilmesi gerekir. Ancak lastiğin bazı yerlerinde bu gösterge aracılığı ile anlaşılamayan anormal bir aşınma meydana gelebilir. Böyle bir durumda lastikleri öngörülenden daha erken değiştirmeniz gerekecektir.

Bu şekilde meydana gelen bir aşınma genelde rot-balans ayarı, süspansiyon veya transmisyon ile ilgili mekanik bir sorunun veya uygun olmayan bir basıncın (hatta sportif bir sürüşün) göstergesidir. Eğer sizin de başınıza böyle bir şey gelirse bir lastik uzmanına danışın.

  

 

Lastik sırtında aşınma

Lastik sırtında aşınmaTelif hakkı © : rezulteo

Lastik sırtında çekilme şeklinde meydana gelen aşınma genelde arka lastiklerde görülür. Lastiklerdeki kötü bir balans ayarı sonucunda veya kötü amortisör durumu nedeniyle meydana gelebilir.


Asimetrik aşınma

Asimetrik lastik aşınmasıTelif hakkı © : rezulteo

Lastiğin bir kenarından bir diğerine doğru giderek daha fazla aşınması lastiklerin rot ayarındaki bozukluklar nedeniyle yola anormal bir şekilde sürtünmesi sonucunda oluşur. Lastiğin yüksek performans göstermesi açısından lastik sırtının düzgün aşınması önem taşımaktadır.


Ortadan aşınma
Ortadan aşınmaTelif hakkı © : rezulteo

Lastik sırtının merkez bölgesinde daha yoğun bir şekilde meydana gelen aşınma genelde uzun süreli bir aşırı lastik basıncının sonucudur. Lastiklerinizin basıncını ayda bir defa kontrol etmeyi unutmayın.


Lastik sırtının kenarlarında aşınma

Lastik sırtının kenarlarında aşınmaTelif hakkı © : rezulteo

Lastiğin omuz alanında daha yoğun bir şekilde meydana gelen aşınma sıklıkla uzun süreli yetersiz lastik basıncı anlamına gelmektedir. Yetersiz lastik basıncından kaçınılması gerekir zira daha yüksek bir yuvarlanma direnci söz konusu olacağından lastiğin kullanım ömrü kısalır ve yakıt tüketimi artar. 

 

rezulteo'nun tavsiyesi 

Elinizi lastik sırtı üzerinde her iki yönde gezdirin. Eğer kısmi aşınmalar görüyorsanız bunun sebebi genelde eskimiş amortisörler veya kötü bir balans ayarıdır. Tekerlerinizin balans ayarını veya süspansiyonunu kontrol ettirin.