Lastik bakımı - Lastiklerin montajı: Bilinmesi gerekenler
Center

Lastiklerin montajı: Bilinmesi gerekenler

Lastik bakımı

Lastikleri kendiniz takmaya çalışmayın. Bu işi uzman merkezlere veya lastik bayinize bırakın. Bu sırada lastik rotasyonunuzu da gerçekleştirecek ve tekerlerin rot-balans ayarlarını yapacaklardır.

Lastiklerin profesyonel montajı Lastiklerin profesyonel montajı - Telif hakkı © : All Rights Reserved

Lastiklerin janta takılması göründüğünden daha hassas bir işlemdir. Bu, montaj prosedürlerini bilen ve uygun materyallere sahip bir uzmana bırakılmalıdır. Söz konusu uzman aşağıdaki hususlara dikkat edecektir:

  • Otomobil üreticisinin tavsiyelerine uyum gösterilmesi: Yapı, boyutlar (en, boy, çap), hız endeksi, yük taşıma kapasitesi.
  • Muhtemel bozuklukları tespit etmek üzere lastiğin dış ve iç yapısının incelenmesi.
  • Montaj prosedürlerine uyum gösterilmesi: Sökme, balans ayarı ve lastik basıncı, valf değişimi; ve tabi ki montaj yönergelerine uyulması (rotasyon yönü veya montaj yönü).
  • Bir takım lastiklere özgü hususların dikkate alınması: Kısa lastik yanakları, patlamış lastik ile sürüş, kendinden yalıtım özelliği...)

Montaj kuralları

Eğer aracınıza yeni lastikler takmanız gerekiyorsa bilmeniz gereken bir takım basit kurallar vardır.

Sadece tek bir lastik değiştiriyorsanız:

  • Değiştirilmekte olan lastik ile aynı sırt desenine, aynı boyuta, aynı yük ve hız endekslerine sahip olmalıdır.
  • Aynı akstaki diğer lastik ile karşılaştırıldığında tespit edilen aşınma farkı 5 mm'nin altında olmalıdır.

Eğer iki lastik değiştiriyorsanız:

Yeni lastikleri arka takıma monte ettirin. Her ne kadar ön lastik takımı arka takımdan daha hızlı aşınsa da birçok test ön lastik takımını kontrol etmenin arka takımı kontrol etmekten daha kolay olduğunu göstermiştir.

Lastikleri arka takım olarak monte ettiğinizde aşağıdaki kazanımları sağlarsınız:

  • Islak zeminde virajda daha iyi sürüş özellikleri;
  • Daha fazla güvenlik.

Lastik valfini sistematik bir şekilde değiştirin

Lastiğin sızdırmazlığı için esas niteliği taşıyan valf zamanla aşınır. Merkezkaç kuvvetinin etkisi nedeniyle işlevini kaybetmesine neden olan deformasyonlara uğrar. Bu nedenle lastik değişimi sırasında sistematik bir şekilde değiştirilmelidir.

    Rezulteo'nun tavsiyesi

    Montaj sırasında somunların dinamometrik anahtar ile araç üreticiniz tarafından belirtilen tork değerinde sıkılmasını talep edin. Bu sayede lastik bir gün patladığında omzunuzu incitmeden somunları gevşetebilirsiniz!