Lastik etiketlemesi hakkında herşey - Lastiklerin etiketlenmesi: Üç farklı performans kriteri
Center

Lastiklerin etiketlenmesi: Üç farklı performans kriteri

Lastik etiketlemesi hakkında herşey

Bu yeni etiket uygulaması tüketiciyi lastik performansına dair üç nokta hakkında bilgilendirecektir: Enerji verimliliği, ıslak zeminde kavrama ve dış yuvarlanma gürültüsü. Bu performans kriterlerinden her biri için tespit edilen sınıflandırma bir harf ve renk ile gösterilmektedir.

Lastik etiketlemesinde üç performans kriteri Lastik performanslarının değerlendirilmesinde seçilen 3 kriter - Telif hakkı © : Rezulteo

Enerji verimliliği

Lastikler toplam yakıt tüketiminin yaklaşık %20'sinden sorumludur. Lastiğin zemin üzerindeki yuvarlanma eylemi deformasyonu ve ısı salınımını da beraberinde getirmektedir. Bu fenomen yuvarlanma direnci dediğimiz kuvveti yaratır. Bu kuvvet ne kadar yüksekse, yakıt tüketimi de o kadar fazladır.

Lastik etiketinde yakıt sembolüTelif hakkı © : All Rights Reserved
 Düşük bir yuvarlanma direnci bu nedenle yakıt tüketiminin ve buna bağlı olarak CO2 emisyonlarının düşürülmesi için önemli bir kriterdir.

Etiket, lastiğin ait olduğu yuvarlanma direnci sınıfını gösterir. Verilen notlar A'dan (en düşük yuvarlanma direnci) G'ye (en yüksek yuvarlanma direnci) kadar gitmektedir.

>> Etiket sayesinde lastik performanslarını karşılaştırın

Islak zeminde frenleme performansı

Lastik etiketinde yağmur sembolüTelif hakkı © : All Rights Reserved
Lastiğin ıslak zemin üzerindeki kavrama kabiliyeti sürücü ve yolcular için temel bir güvenlik faktörüdür. Bu performans kriterini ölçmek üzere Avrupa Birliği mevzuatı içerisinde özellikle başlangıç hızı, pist karakteristikleri, su seviyesi, sıcaklık gibi test koşullarını belirleyen bir protokol oluşturulmuştur.

Lastiğin ait olduğu sınıf, elde edilen test sonuçlarının referans bir lastikten elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılması ile belirlenir. Verilen notlar A'dan (en iyi performans) G'ye (en düşük performans) kadar gitmektedir.

>> Etiket sayesinde lastik performanslarını karşılaştırın

Dış yuvarlanma gürültüsü seviyesi

Lastik etiketinde gürültü sembolüTelif hakkı © : All Rights Reserved
Lastiğin yuvarlanması ile ortaya çıkan gürültü yaşam kalitesine etki eden kriterlerden birini teşkil etmektedir. Aracın çıkardığı toplam gürültü seviyesinin önemli bir parçasını oluşturur. Hatta 50 km/saat'in üzerindeki hızlarda en yüksek gürültü kaynağı halini alır. Bu nedenle, dış yuvarlanma gürültüsünün düşürülmesi ses kirliliğinin aşağı çekilme çabalarına katkı sağlamaktadır.

Gerçekleştirilen test ile elde edilen sonuç mevzuat ile belirlenmiş olan sınır değer ile karşılaştırılır. Yuvarlanma gürültüsü üç farklı sınıfa sahiptir. Bu sınırlar bir (en iyi not), iki veya üç ses dalgası şekli ile gösterilir.

>> Etiket sayesinde lastik performanslarını karşılaştırın

Ayrıca bakınız

>> Testleri kim gerçekleştirir?

Özete geri dön