Lastik ve teknoloji - Geleceğin lastiği neye benzeyecek?
Center

Geleceğin lastiği neye benzeyecek?

Lastik ve teknoloji Onur

Yarının dünyasında bildiğimiz şekliyle lastiğe yer yok. Zira lastiklerdeki havanın yerini yenilikçi teknolojiler ve malzemeler alacak. Teker, sürüş ve frenleme işlevlerinin yanı sıra hareket kabiliyeti ve süspansiyon işlevlerini de bünyesinde bulunduracak. Michelin laboratuvarlarına göz atmaya ne dersiniz?

Michelin Active Wheel Michelin Active Wheel, motor teknolojisinin lastiğe geçişi! - Telif hakkı © : All rights reserved

Araştırma süreci bütün lastik imalatçıları için esas niteliği taşır. Ar-Ge merkezleri bu şirketlerin yatırımlarının ciddi bir bölümünü oluşturur (bu tutar cironun %4'üne ulaşabilir).

Araştırmalar birçok farklı alanda yürütülmektedir. Bridgestone ile birlikte lastik dünyasının 1 numarası olan Michelin tarafından geliştirilen birkaç teknolojiyi aşağıda görebilirsiniz. Bu teknolojiler önümüzdeki on yıllık süreçte piyasaya sürülebilir.

 

Michelin Airless

Bu teknoloji havasız, dolayısıyla patlamayan ve bakım gerektirmeyen bir lastiktir.  Kompozit maddelerden oluşan radyal bir yapıya sahiptir. Monte edildiği otomobilin bütün ömrü boyunca kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Kauçuk lastik sırtı bu yapıya sabitlenir. Lastik sırtı aşındığında yeniden kaplattırmak yeterli olacaktır.

 

Michelin Tweel

Michelin Tweel (lastik anlamına gelen Tire ve teker anlamına gelen Wheel kelimelerinin birleşimiyle oluşturulmuştur) konsepti lastik ile teker arasındaki uyumu geliştirmeyi amaçlar. Airless gibi havasız ve tekrar kaplanabilir olan bu teknoloji esnek hatlar sayesinde lastiğin orta kısmına bağlanan kauçuk bir lastik sırtından oluşur. Esnek kollar lastiği tekere bağlar ve darbeleri emmek üzere esneyip kolayca eski halini alır. Normalde havanın sağladığı amortisman yüksek esnekliğe sahip bu kollar ile temin edilir.

 

Michelin Active Wheel

Teknolojinin geldiği son nokta olan bu teker bir aracın sahip olduğu bütün temel işlevleri bünyesinde barındırmaktadır: çekiş, süspansiyon, frenleme ve sürüş. Bu amaçla teker içerisinde güçlü bir elektrik motoru ve aktif bir süspansiyon ve frenleme sistemi bulunur. Bu teker bir batarya veya yakıt pili ile çalışan elektrikli araçlara monte edilmek üzere tasarlanmıştır. Bu tip bir teker ile aracınız vites kutusuna, debriyaja, şafta, viraj demirine veya tahrik miline ihtiyaç duymayacak.

Kaynaklar: Michelin internet sitesi