Lastik karşılaştırma testleri ve denemeleri - Aşınma: Uyumlu sonuçlar
Center

Aşınma: Uyumlu sonuçlar

Testler ve denemeler 03.10.2013, Rezulteo ekibi

Aşınma özel öneme sahip bir kriterdir. Zira bu kriter yalnızca mali karın da ötesinde lastiğin performans seviyesini ne kadar süre boyunca koruyacağını değerlendirmeye de imkan tanır.

Aşınma seviyesi ölçümü Pist üzerindeki performans testinden sonra lastiklerin karşılaştırılma işlemi hamurların aşınma seviyelerinin ölçümü ile devam ediyor. - Telif hakkı © : rezulteo

Testlerimiz sonucunda her lastik aynı şartlar altında aynı mesafeyi kaydettiğinden bize yalnızca hamurların aşınma seviyesini ölçmek kalıyordu. Lastiklerin spor araç tutkunları için ne kadar ciddi bir bütçe teşkil ettiği açıktır. Özellikle zaman zaman piste çıkıyorlarsa... Dolayısıyla aşınma seviyesi son derece önemli bir parametre olarak karşımıza çıkmaktadır. Zaten iyi performans seviyesinin ancak yeteri kadar uzun vadede korunması durumunda bir değere sahip olduğunu söylemeye gerek yok.

Yokohama Advan Sport V105Telif hakkı © : rezulteo

Bu doğrultuda testler sonrasında her lastiğin diş yapısının derinliğini dört farklı noktadan ölçtük ve lastiklerin ağırlıklarını tespit ettik. Burada da etkileyici sonuçlar elde edildi ancak genel itibarıyla aşınma seviyesinin lastiklerin pist üzerindeki performans seviyesi ile uyumlu olduğu sonucuna vardık. Kronometrede en iyi sonucu elde eden Yokohama aynı zamanda en az aşınan lastik. Sürüş sonrasında her dört lastikte yalnızca 277 gramlık bir kayıp yaşandı: Bu nedenle hem en hızlı hem de en dayanıklı lastik konumunu yakalamış oldu. Nexen ise tam tersine 600 grama yakın ağırlığını pist üzerinde bırakarak Toyo ile Continental'ın aşınma seviyesine yaklaştı. Lastik sırtlarındaki düzenli aşınma oranı lastikten lastiğe oldukça değişmektedir. Vredestein'e bakacak olursak, lastiğin iç kısmındaki diş yapıları %2 azaldı ancak Toyo'da bu değer %22'ye kadar tırmandı.

Aşınma tablosuTelif hakkı © : rezulteo

 

Daha fazla bilgi için

>>  Öznel testleri gerçekleştirirken baz aldığımız 3 kriteri (sürüş hassasiyeti, denge ve kavrama) açıklamaları için sözü pilotlarımıza verdik.
Burada bize dengeden bahsedecek olan, ralli pilotu MathieuMaurage.

 

<< Bir önceki makaleyi okuyunDevamını okuyun >>