Lastik karşılaştırma testleri ve denemeleri - İlk dinamik test: Kuru zeminde frenleme
Center

İlk dinamik test: Kuru zeminde frenleme

Testler ve denemeler 03.10.2013, Rezulteo ekibi

İster spor olsun ister olmasın bir lastiğin seçimi sırasında frenleme dikkate alınan temel kriterlerden biridir. Değerlendirmekte olduğumuz on rakip markanın bu konudaki performansı 100 km/saat'ten 0 km/saat'e düşüş ile test edilmiş olup ilgi çekici sonuçlar ve birkaç sürpriz elde edilmiştir.

Magny-Cours pistinde frenleme testi Magny-Cours pistinde gerçekleştirilen ilk test: Kuru zeminde frenleme - Telif hakkı © : rezulteo

Ford Focus ST'de fabrika çıkışı lastik olarak Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 kullanılmaktadır. Referans görevi görmesi amacıyla araçlardan biri üzerinde bulunan kullanılmış durumdaki fabrika çıkışı lastik takımı korunmuştur. Kayda değer farklılıkların yaptığımız ölçümlerin doğruluğuna gölge düşürmemesi için her test sırasında çevre şartlarındaki (pistin sıcaklığı, hava şartları, ...) değişimleri yakından izledik. Her lastik için 100 kilometre/saat'lik bir hızda dört adet frenleme testi gerçekleştirilmiş olup ölçüm şartlarını kontrol edebilmek amacıyla her test sürüşü arasında referans görevi gören lastik ile ek sürüş gerçekleştirilmiştir. Elde edilen rakamlar bu dört testin ortalamalarıdır. Sonuç olarak araç durma noktasına gelene kadar en iyi lastik ile en düşük performans gösteren lastik arasında üç metreden fazla bir fark gözlemlenmiştir. Goodyear bu uygulama sırasında ön plana çıkıyor; arkasından ise Yokohama, Michelin ve Bridgestone geliyor. Kötü sonuç veren lastikler arasında ise Toyo başı çekerken, hemen gerisinde Kore malı Nexen bulunuyor. 

 

Daha fazla bilgi için

>>  Öznel testleri gerçekleştirirken baz aldığımız 3 kriteri (sürüş hassasiyeti, denge ve kavrama) açıklamaları için sözü pilotlarımıza verdik.
Burada, lastik alanında bilimsel uzman olan Marco Candelo, bize kavramadan bahsedecek.

 

<< Bir önceki makaleyi okuyunDevamını okuyun >>