Lastik üreticileri tarafından düzenlenen etkinlikler - Bridgestone, Run-flat lastiklerinde devrim yaratıyor
Center

Bridgestone, Run-flat lastiklerinde devrim yaratıyor

Lastik üreticileri 12.12.2014, Tan

Run-flat lastiği konusunda bir görüş birliği olduğu söylenemez. Patlama durumunda gerçek bir avantaj sağlayan bu teknoloji aynı zamanda tüketiciyi tereddüde iten bir takım kullanım kısıtlamalarına da sahip. Bridgestone ise klasik bir lastik ile neredeyse aynı özelliklere sahip bir "patlak sürüş" lastiğini kısa süre içerisinde piyasaya süreceğini ilan ediyor.

Bridgestone run-flat lastik Bridgestone, yeni Run-flat lastiği ile bu tip lastiklerin performans kısıtlamalarını ortadan kaldırıyor - Telif hakkı © : Bridgestone

Lastik imalatçıları tarafından gerçekleştirilen çalışmalara göre Avrupalı bir otomobil sürücüsü her 75.000 kilometrede bir patlama riski ile yüzleşiyor. Yol kalitesinin daha düşük olduğu diğer ülkelerde ise patlama tehlikesi çok daha yüksek. Ancak bu kilometre verisinin de ötesinde "RF" teknolojisinin getirdiği güvenlik artısı özellikle otoyol üzerinde patlama durumunda göz ardı edilemez.

Bu teknolojinin dezavantajlarına bakacak olursak, Run-flat lastikler, aynı kategorideki klasik bir lastiğe oranla daha ağırdır, konfor seviyesi ve dinamik sürüş performansı daha düşüktür ve çoğu zaman daha pahalıdır.

Bridgestone şu sıralar teknik özellikleri son derece ilgi çekici bir Run-flat lastiği prototipi üzerinde çalışıyor ve bu lastiğin kısa vadede piyasada bulunabileceğini söylüyor.

Bu yeni lastik teknolojisi, ister orijinal ekipman olarak Run-flat lastiklere sahip olsun ister olmasın Kasım 2014'den itibaren lastik basıncı kontrol sistemi (TPMS) ile piyasaya sürülen bütün araçlara yönelik olacak. Run-flat lastiklerde yaşanacak bu ciddi değişiklik, yeni lastiklerin mevcut lastikler kadar rijit bir yapıya sahip olmayacağını gösteriyor.

En büyük değişiklik lastik hamurunda gerçekleştiriliyor. Düşük basınçta daha yüksek bir direnç ortaya koyan bu yeni lastik, doğal olarak günümüzdeki Run-flat lastikleri kadar takviyeli yanaklara ihtiyaç duymuyor. Buradaki amaç klasik lastiklerin performans özelliklerine yakın bir model ortaya koymak.

Bu teknoloji 2017 yılından itibaren piyasada mevcut olacak (Bu da 2015'de satılacak araçların orijinal ekipman lastiklerinin değiştirileceği tarihlere denk geliyor).