Lastik üreticileri tarafından düzenlenen etkinlikler - Conti Safety Days 2013: Continental'ın 5 numaralı gamını test etmek için pistte bir gün
Center

Conti Safety Days 2013: Continental'ın 5 numaralı gamını test etmek için pistte bir gün

Lastik üreticileri 06.08.2013, Berk

Her yıl olduğu gibi Continental bu sene de lastik uzmanlarını en yeni ürünlerini test etmeye davet etti. Bu seneki etkinlikte söz konusu olan ürünler ContiEcoContact 5, ContiPremiumContact 5 ve ContiSportContact 5'ten oluşan 5 numaralı gamdı. Günü Paris çevresinde bulunan Mortefontaine pistinde geçirdik. 5. Conti Safety Days etkinliğinde güvenliğe dayalı dört farklı atölye oluşturulmuştu: Lastiklerin basıncı, kuru ve ıslak zeminde frenleme, sürüş özellikleri ve 4x4 parkuru.

Conti Safety Days 2013 pistte bir gün Conti Safety Days Etkinliği, lastik uzmanlarının vazgeçilmez randevusu - Telif hakkı © : Continental

Conti Safety Days etkinliği Continental markasının lastik uzmanları ile bir araya geldiği ayrıcalıklı bir mekan haline gelmiştir. Pist üzerinde organize edilen bu test Continental'a ürünlerindeki teknolojik ilerlemeleri sergileme ve basın üyeleri ile uzman blog yazarlarını otomobil güvenliği konusunda bilinçlendirme şansı vermekte.

ContiEcoContact 5, ContiPremiumContact 5 ve ContiSportContact 5 lastiklerinden oluşan 5 numaralı gamının testi için Continental bu sene bizi Paris çevresinde bulunan Mortefontaine Pisti’ne davet etti. Ürünlerinin performansını değerlendirebilmemiz için aşağıdaki temalara sahip dört farklı atölye gerçekleştirdi: Lastiklerin basıncı, kuru ve ıslak zeminde frenleme, sürüş özellikleri ve 4x4 parkuru.

Basınç atölyesi  

Araç: BMW 125i  

Lastik: ContiPremiumContact 5 

Conti Safety Days 2013 basınç atölyesi Telif hakkı © : Continental

Her daim doğru basınç değerine sahip lastikler ile sürüş gerçekleştirmenin önemini kanıtlamak üzere test sorumlusu 40 km/saat'lik sabit bir hızda pist zeminine çizilmiş bir çemberin oluşturduğu çizgiyi izlememizi istiyor.

>> Doğru basınca sahip lastikler: Doğru dönüş açısı bulunduğu andan itibaren araç zemine çizilmiş çemberin izini takip ediyor.

>> 0,5 bar yetersiz basınca sahip lastikler: Doğru hizada ilerlemek için direksiyon açısını düzenli olarak düzeltmek zorundayız.

 

Frenleme atölyesi

Araç: Clio IV RS 

Lastik: ContiSportContact 5 

Conti Safety Days 2013 frenleme atölyesiTelif hakkı © : Continental

Öncelikle ıslak zeminde frenleme testini gerçekleştiriyoruz. ContiSportContact 5 oldukça hızlı tepki veriyor ve yüksek seviyede güvenlik sağlıyor. Bu arada frenleme kriteri (Lastik Etiketleme Mevzuatı'na göre) için A sınıfı bir lastiğin 90 km/saat'lik bir hızda B notunu elde etmiş bir lastikten ortalama 6 metre daha kısa bir frenleme mesafesine sahip olduğunu hatırlatmak isteriz.

Daha sonra da acil durumda frenleme durumunu simule etmeye olanak sağlayan özel bir test ortamına geçiyoruz. 90 km/saat'lik bir hızla bir kavşağa doğru ilerlerken son dakikada sağa veya sola dönmemizi belirten bir görsel sinyal alıyoruz. Sonuç ikna edici: Frenlemeyi gerçekleştirmek ve önümüzdeki engeli kontrollü ve hassas bir şekilde atlatmak için birkaç metrelik bir mesafe yeterli. 

 

Sürüş atölyesi

 Clio IV RS'nin kontağını kapatıp birbirine zıt sürüş stillerine sahip iki yeni araca geçiyoruz. Bunlardan biri bir yarış otomobili (Caterham R300), diğeri ise elektrikli bir araç (Volvo C30).

Araç: Caterham R300 

Lastik: ContiPremiumContact 5

Conti Safety Days 2013 sürüş atölyesiTelif hakkı © : Continental
Hız canavarı Caterham R300 pist için biçilmiş kaftan. Bu araçta herhangi bir sürüş destek sistemi veya frenleme destek sistemi bulunmuyor: Bir lastiğin gerçek performans özelliklerini test etmek için mükemmel! Yüksek hızlarda Caterham hem virajlarda hem de yön değişimlerinde hızlı ve hassas tepki vermeye devam ediyor. Bu sayede ContiPremiumContact 5'in bütün potansiyelini görmüş oluyoruz.

 



Araç: Volvo C30 

Lastik: ContiEcoContact 5

Bu sportif test sonrasında sürüş testine elektrikli bir araç ile devam ediyoruz. ContiEcoContact 5 ile donatılmış bir Volvo C30'un direksiyonuna geçiyoruz. Caterham'ın motorunun kükremelerinden sonra bu elektrikli araç bizi tamamen şaşırtıyor. %100 elektrikli araç gerçekten de son derece sessiz. Ne de olsa lastiğin yuvarlanma gürültüsünü olabildiğince aşağı çekmek için özel bir çaba sarfedilmiş. 

 

4x4 Atölyesi

Bu atölye için elimizde iki adet SUV tipi araç (Hyundai ix35 ve Hyundai Santa Fe) ve bir adet 4x4 bulunuyor (Isuzu D-Max).

Araç: Hyundai ix35 

Lastik: ContiPremiumContact 5

Conti Safety Days 2013 4x4 atölyesiTelif hakkı © : Continental

Taşıdığı yol lastikleri ile Hyundai ix35 arazi zorlu bir hale geldiği andan itibaren doğal olarak tutunma ve çekiş açısından sıkıntı yaşıyor. Bu uygulama her şeyden önce bu tip araçlar ile asfalt yollar dışında maceraya atılmadan önce uygun lastiklerin monte edilmesinin ne kadar önemli olduğunu gösterme amacını taşıyor.

 

 

Araç: Hyundai Santa Fe 

Lastik: ContiCrossContact LX 

Buna karşılık ContiCrossContact LX arazi lastikleri ile donatılan Santa Fe önüne çıkan engelleri kolaylıkla aşıyor. Hem çamurlu pistte hem de çakıllı pistte harika bir tutunma sağlıyor.

 

Araç: Isuzu D-Max 

Lastik: ContiCrossContact AT 

Son olarak ContiCrossContact AT'nin ("Rallye des Gazelles" Rallisi'nin galibi) kullanıldığı bir Isuzu D-Max ile işler ciddiye biniyor. Yolumuzda ise gerçek yokuşlar, eğimli patikalar, kayalık engebeler... Lastik güvenli bir performans sergiliyor ve işlevini başarıyla yerine getiriyor. Lastiğin tutunma performansı yokuşlarda ve her türlü zeminde (taş, çamur, çakıl...) iyi bir denge sağlıyor. Sağlam ve aynı zamanda çevresine uyum sağlayabilen bu lastik yoldaki şekil bozukluklarını iyi emiyor ve zorlu yol dışı sürüşleri sıkıntısız bir şekilde gerçekleştiriliyor.