Lastik üreticileri tarafından düzenlenen etkinlikler - Dunlop Sport Maxx RT: Ascari pistinde deneme sürüşü
Center

Dunlop Sport Maxx RT: Ascari pistinde deneme sürüşü

Lastik üreticileri 14.02.2013, Hakan

Yeni sportif lastiğinin denenmesi amacıyla Dunlop, Rezulteo'yu Endülüs Özerk Bölgesi'nde bulunan ünlü Ascari pistine davet etti. Bu pist binek araçlar hakkında kesin bir kanıya varabilmek için en uygun yerlerden biri. Lastiği sırasıyla BMW Z4 28i, Audi TT-S ve Audi S4 V6T üzerinde test ettik. Bizim için testi gerçekleştiren gazeteci-sürüş pilotumuzun izlenimlerini aşağıda bulabilirsiniz.

Ascari pistinde Audi S4 V6T ile Dunlop Sport Maxx RT deneme Telif hakkı © : All Rights Reserved

Her şeyden önce bizim gibi basın üyelerinin gerçekleştirdiği testlerin onaylı kuruluşlarca gerçekleştirilen bilimsel testlerle alakası olmadığını hatırlatmak isteriz. Lastiğin performansını rakiplerininki ile karşılaştırma şansımız yok. Ancak söz konusu lastiğin hassasiyeti, dayanıklılığı ve tabi ki sürüş keyfi gibi "sürüş hissiyatı" özelliklerini değerlendirebiliriz.


Ascari: Zorlu bir parkur

BMW Z4 28i'nin direksiyonunda gerçekleştirdiğimiz sürüş boyunca Ascari pistini dolanan virajlı yollar alıştırma niteliği taşırken pistin uzunluğu lastiğin gerçek performans değerlerini gözler önüne seriyor.

Ascari pistiTelif hakkı © : All Rights Reserved

Ascari, Avrupa'nın en güzel pistlerinden biridir. İnişli çıkışlı ve son derece teknik bir yapıya sahip olan bu pist aynı zamanda hem harika bir sürüş keyfi yaşamaya olanak sağlayan hem de bir takım kısıtlara (en azından Dunlop ekibi tarafından belirlenen kısıtlara) uyum sağlamayı gerektiren nadir bir çeşitliliğe sahiptir.

Bu doğal parkurun özellikleri (rölyef, ritim, vs.) testlerimizin gerekliliklerine uygun olarak optimize edilmiştir. Bazı düz yollara slalomlar eklenmiştir.

Amaçlar: Lastiğin yön değişikliği, ani fren, hızlı virajlarda denge gibi belirli performans özelliklerini değerlendirmek.

Testlerimizi gerçekleştirmek amacıyla lastikleri iki farklı araçta denedik:

Bu güçlü otomobillerden her ikisi de 245/40 ZR 18 97 Y XL boyutunda lastikler ile donatılmıştır.

Her ne kadar bu iki otomobil farklı türde olsalar da (biri coupé, diğeri sedan) benzer bir mimariye (Quattro dört çeker sistemi) sahip olmaları ve yüksek motor güçleri nedeniyle nispeten birbirlerine benzerler.


Sürüş keyfi ve verimlilik

Bu test sürüşlerinden elde ettiğimiz izlenimler oldukça olumlu. Yol hissiyatı son derece bilgilendirici, bu da asfaltın son derece iyi anlaşılmasını sağlıyor. Yön değişiklikleri sırasında lastik açısı ölçülü bir biçimde değiştirilmesi gerekiyor. Bu da lastik yapısının iyi bir sertliğe sahip olduğunu gösteriyor. Yol kaplamasında kullanılan mıcırın nispeten aşındırıcı olmasına rağmen herhangi bir erken aşınma veya lastik kopmasına rastlanmadı (Dunlop Sport Maxx RT'nin bir uzun yol lastiği olduğunu da gözden kaçırmamak lazım).

Sportif açıdan Sport Maxx RT özellikle tatmin edici. Sağladığı sürüş keyfi, öngörü kabiliyeti ve verimlilik nedeniyle kategorisinin üst sıralarında yer almaktadır.

Edindiğimiz bu güzel izlenimi teyit etmek için onaylı kuruluşlar tarafından gerçekleştirilecek olan ilk testlerin yayınlanmasını bekleyeceğiz. Gelecek vaat eden bu lastiğin iyi bir performans dengesi sunarak genel anlamda homojen özelliklere sahip olup olmadığını da yine bu test sonuçları gösterecektir.

Ayrıca bakınız: