Lastik üreticileri tarafından düzenlenen etkinlikler - Pirelli, Audi için sessiz lastik geliştiriyor
Center

Pirelli, Audi için sessiz lastik geliştiriyor

Lastik üreticileri 06.08.2013, Tan

Otomobil piyasasındaki beklentilere yanıt vermeyi amaçlayan Pirelli, lastiğin iç yuvarlanma gürültüsünü yarıya indirmeye olanak sağlayan özel lastikler tasarladı. Pirelli bu yeni teknolojiyi şimdilik Audi Grubu'nun bazı üst gam modellerine ayırmış durumda.

Audi RS6 Avant, Pirelli Gürültü Engelleme Sistemi'ne sahip Audi RS6 Avant, Pirelli Noise Cancelling System teknolojisine sahip "sessiz" lastikler kullanıyor - Telif hakkı © : Audi

Hem araç içerisindeki hem de araç dışındaki yuvarlanma gürültüsünün düşürülmesi otomobil piyasasında önemli bir beklentidir. Lastiklerin ses seviyesinin düşürülmesi Avrupa Standartları'na uyum açısından da bir ihtiyaçtır. Dış yuvarlanma gürültüsü Lastik Etiketleme Mevzuatı’nca dikkate alınan üç kriterden biridir.

Bu eğilim Pirelli’yi "sessiz" lastikler tasarlamaya ve bu çerçevede Audi grubuyla bir ortaklık geliştirmeye itmiştir. Milano'da bulunan bu firma araç içerisinde algılanan gürültüyü düşürmek üzere özel bir teknoloji (Pirelli Noise Cancelling System) geliştirmiştir. Bu teknoloji, lastik yapısının sürüş sırasında maruz kaldığı titreşimlerin neden olduğu rezonans gürültüsünü emmek üzere lastik içerisinde yalıtıcı bir köpüğün uygulanmasından oluşur.

Pirelli Noise Cancelling System teknolojisinin yalıtkan köpüğüTelif hakkı © : Pirelli

Pirelli'ye göre bu sistem araç hızına bağlı olarak iç yuvarlanma gürültüsü seviyesini 2 veya 3 desibel kadar düşürmekte. Bu da gürültünün %50 oranında düşürülmesi anlamına gelir. 

 

Pirelli bu teknolojiyi şimdilik yalnızca Audi Grubu’nun üst gam modellerine yönelik iki farklı boyut için sunmakta:

>>  Audi RS7 için 275/30ZR21 (98Y)XL PZero

>>  Audi RS6  için 285/30ZR21 (100Y)XL PZero

"Sessiz" lastikler yanaklarında PNCS (Pirelli Noise Cancelling System) işaretlemesini taşır.