Michelin lastik markası hakkında daha fazla bilgi. Michelin markasının geçmişi ve tarihçesi.
Center
Michelin İlerlemenin en iyi yolu

Michelin

1990'lı yılların başından beri Michelin çalışmalarını hem çevre dostu hem de yakıt tasarrufu sağlayan "yeşil lastik" üzerinde yoğunlaştırmaktadır.

Michelin, dünya lastik pazarının eş lideri

1889'da Edouard ve André Michelin tarafından Clermont-Ferrand’da kurulan bu firma bugün Japon Bridgestone lastikleri ile dünya lastik pazarı liderliğine oynamaktadır (2007'de %16,7 iken 2008'de %17,1).

Michelin coğrafi anlamda Fransa'da ve bütün Avrupa'da çok büyük bir üne sahiptir.

170'den fazla ülkede mevcut olan bu grup 2008'de 16,4 milyar Avro'luk bir ciro yaparak 357 milyon Avro net kazanç sağlamıştır.

Michelin 69 farklı tesiste senede 177 milyon lastik üretmiştir. Grup beş kıtaya yayılmış 19 ülkede 112.500 çalışanı istihdam eder.

Teknolojik inovasyon, bu Fransız lastik üreticisinin temel stratejisidir.  Radyal lastiğin 50'lerde icadından beri Michelin, araştırma çalışmalarına büyük bir insan gücü ve mali kaynak ayırmaktadır. 2008'de araştırma ve geliştirme bütçesine 500 milyon Avro yani satış gelirlerinin %3'ünü (sektördeki en yüksek bütçe tutarı) ayırmıştır. Ayrıca dünyanın dört bir yanında 6.000 kişi bu Ar-Ge hizmetleri için çalışmaktadır.

1990'lı yılların başından beri Michelin hem çevre dostu hem de yakıt tasarrufu sağlayan "yeşil lastik" üzerinde yoğunlaşmaktadır.

Otomobil sektörünün dışında bu grup, motosiklet, inşaat makinası, hava aracı ve zirai araç lastikleri pazarında da mevcuttur.

Michelin aynı zamanda yol haritaları, seyahat kılavuzları ve gastronomik kılavuzu ile de tanınır.

Michelin, 120 yıllık inovasyon ve fetih.

1889     Michelin et Cie. Edouard ve André Michelin bisikletler için fren balatası imal eden aile şirketini devralırlar.

1891     Sökülebilir lastik. Edouard Michelin on beş dakikada sökülebilir ve tamir edilebilir bir lastik icat eder ve derhal patentini alır.

1898     Bibendum. André Michelin şirketin sembolü olan lastik adam Bibendum karakterini yaratır.

1900     Kırmızı Kılavuz. Michelin otomobil sürücülerinin hayatını kolaylaştıracak pratik bir kılavuz yayımlar: Kırmızı Kılavuz'un birinci basımı 35.000 adetten oluşmaktadır.

1907     Amerika Birleşik Devletleri. Amerika Birleşik Devletleri'nde, New Jersey'de ilk fabrika.

1908     Ağır vasıta lastiği. Çift lastiğin icadı ilk ağır vasıtaların geliştirilmesine olanak sağlar.

1910     Michelin Haritası. 1/200.000 ölçekli ilk karayolu haritasının yayımlanması.

1913     Çelik teker. Stepnenin atası olan sökülebilir çelik tekerin icadı.

1923     Düşük basınçlı lastik. 15.000 kilometre ömre sahip ilk düşük basınçlı (2,5 bar) binek araç lastiğinin imalatı.

1930     İç lastiksiz lastik. Şambriyelsiz lastiğin öncüsü olan iç lastiksiz lastiğin patentinin alınması.

1946     Radyal lastik. Lastik dünyasında devrim yaratacak olan radyal karkaslı lastiğin patentinin alınması. 1949 yılından itibaren Michelin X adıyla pazarlanacaktır.

1965     Test merkezi. Clermont-Ferrand'ın kuzeyinde Ladoux test ve araştırma merkezinin kurulması.

1979     Dünya şampiyonu. Ferrari ortaklığı ile Michelin'in radyal lastiği Formula 1'de dünya şampiyonu olur.

1981     Kleber'in satın alınması. Michelin, Fransız şirket Kléber-Colombes'un en büyük hissedarı olur.

1988     Asya. Michelin, Tayland ve Japonya'da şube açar.

1990     Uniroyal'ın satın alınması. Uniroyal-Goodrich Tire Company'nin Michelin Grubuna dahil edilmesi.

1993     C3M. C3M adı altında yeni bir lastik imalat işlemi.

1994     Yeşil lastik. Silika açısından zengin yeni bir lastik sınıfı (Energy) yakıt tasarrufuna olanak sağlar.

1995     Büyüme. Polonya'da başlayan ve Macaristan, Almanya, Kolombiya, Romanya ve diğer ülkelerde devam eden satın alma dalgasının başlangıcı.

1996     Çin. Çin'de ilk fabrika, İsveç'te ve Amerika Birleşik Devletleri'nde iki yeni tesis.

2001     ViaMichelin. İnternet üzerinden rota planlama hizmetinin lansmanı.

2002     Rusya. Rusya'da bir fabrikanın inşası.

2005     Şampiyon (ikinci kere). Michelin, Formula 1'de, WRC'de ve Moto GP'de dünya şampiyonluğunu göğüslemiştir.

2008     Energy Saver. Daha fazla yakıt tasarrufuna olanak sağlayan çok düşük yuvarlanma direncine sahip Energy Saver lastiğinin lansmanı.

Yarışma / sponsorluk / spor etkinlikleri sponsorluğu

Yarışlar, spor etkinliklerinde hamilik ve sponsorluk:

En büyük markalar (Ferrari, Brabham, Mac Laren, Renault…) ile 100'ün üzerinde yarışı birinci olduktan ve yedi dünya şampiyonluğu kazandıktan sonra Michelin, Dünya Otomobil Federasyonu (FIA) ile yaşadığı bir anlaşmazlık sonrasında F1'i 2006'da terk etti. Federasyon bütün ekipler için tek bir tedarikçinin olmasını istiyordu. Firma MotoGP şampiyonasını da aynı sebeplerle terk etti. Firma kendisini otomobil (Le Mans 24 Saat Yarışı) ve motosiklet (Bol d'Or) dayanıklılığı yarışlarına adamış durumdadır.

Otomobil yarışları:

Le Mans 24 Saat Yarışı. 2009'da Michelin dört farklı araç kategorisinde zafer kazanarak 12. kere ardarda başarı elde etmiş oldu.

  • World Series by Renault ;
  • A1 GP ;
  • Speedcar Series ;

Motor yarışları

Michelin aşağıdaki şampiyonalara katılmaktadır:

  • Motocross ; 
  • Enduro ;
  • Trial outdoor ve indoor ;
  • Endurance.

Otomobil sponsorluğu:

Michelin, American Le Mans Series ve Michelin X Green Challenge yarışlarının ortağıdır.