Spor ve ultra yüksek performans lastikleri, lastik ve yarış - Apollo Tyres, Porsche 911 Turbo için sıra dışı bir sistem geliştirdi
Center

Apollo Tyres, Porsche 911 Turbo için sıra dışı bir sistem geliştirdi

Spor 07.02.2014, Tan

Lastik imalatçılarının yalnızca lastik ürettiklerini söylemek doğru olmaz. Apollo Tyre, yeni Porsche 911 Turbo'nun aerodinamizmini optimize etmek amacıyla sıra dışı bir sistem geliştirdi.

Active Aerodynamics Konsepti Porsche'de Yeni Porsche 911 Turbo için aerodinamizmi optimize eden yenilikçi konsept - Telif hakkı © : Porsche

Kaporta altında kauçuk

Normalde bir otomobil kauçuktan yapılma dört adet lastiğe ve metal veya plastikten imal edilmiş bir şasiye sahiptir. Yeni Porsche 911 Turbo'da ise durum biraz farklı: Şasi tabi ki metalden ve diğer kompozit maddelerden yapılmış ancak ön tamponun alt kısmı lastikler ile aynı renk bir kauçuktan üretilmiş. İyi bir görünümün çok daha ötesinde faydalar sağlayan bu hareketli yüzey Vredestein tarafından ana şirketi Apollo Tyre'ın lastik uzmanlarıyla yakın bir işbirliği içerisinde geliştirilmiştir. 911 Turbo ve onun ekstrem versiyonu Turbo S, sürüş şartlarına bağlı olarak en iyi hava penetrasyonunu ortaya koyabilmelerini sağlayan hareketli ve kontrol edilebilir bir aerodinamik sisteme sahip ilk spor araç modelleridir.

Vredestein imzalı Air Master sistemiTelif hakkı © : Vredestein

Daha fazla veya daha az tutunma

911 Turbo'nun ön tamponunun altına bakacak olursanız bir spor otomobil için son derece sıra dışı bir çıkıntı görürsünüz: Koyu gri renkteki bu şişkinlik sürüş şartlarına bağlı olarak hacmini değiştirebiliyor. Bir yol tümseğinin üzerinden geçerken tamamen içeri çekiliyor; yüksek hızda ise otomobilin aerodinamizmini optimize etmek ve yakıt tüketimini düşürmek üzere açılıyor. Sürücü, Alman markası bu spor aracın bütün performanslarından istifade etmek istediğinde bu mekanizma tamamen açılıyor ve mümkün olan en güçlü tutunmayı temin ediyor. Porsche, "Air Master by Vredestein" olarak adlandırılan sistemin 911 Turbo S'in ünlü Nürburgring pistinde tur başına en az 2 saniye kazanmasını sağlayan "Active Aerodynamics" uygulamalarından bir tanesi olduğu söylüyor.