Spor ve ultra yüksek performans lastikleri, lastik ve yarış - Michelin, Le Mans yarışına yönelik olarak Nissan Zeod RC'ye özel lastikler geliştiriyor
Center

Michelin, Le Mans yarışına yönelik olarak Nissan Zeod RC'ye özel lastikler geliştiriyor

Spor 18.11.2013, Tan

Fransız lastik üreticisi, otomobil sporları dünyasında eşi benzeri olmayan bir projenin ortağı olacak. Nissan Zeod RC'nin diğer yarış otomobillerinden çok daha farklı ihtiyaçları olacak ve Michelin bu ihtiyaçlara yanıt verebilmek için elinden gelenin en iyisini yapacak.

Michelin ve Nissan Zeod RC Michelin, önümüzdeki Le Mans 24 Saat Yarışları için Nissan ZEOD RC'nin lastiklerini temin etme görevini üstlendi. - Telif hakkı © : Nissan

Delta Wing'den daha iyi

Le Mans 24 Saat Yarışları'nda mücadele eden bütün otomobil üreticileri arasında Nissan büyük ihtimalle en orijinal stratejiye sahip olanı. Japon otomobil markası, alışılmış kategorilere bağlı kalmayı reddediyor ve geçen sene Sarthe pistinde gördüğümüz gibi sıradışı Delta Wing'i ile pisti devasa bir laboratuvar olarak kullanmayı yeğliyor. Roket şeklindeki yapısı ve son derece dar ön aksı ile bu otomobil dünyada eşi benzeri görülmemiş bir teknik tasarıma sahipti: Diğer otomobillere oranla daha hafif ve aerodinamik açıdan net bir biçimde daha az sürtünmeye maruz kalan bu model hem şaşırtıcı maksimum hızlara erişmeyi başarıyordu hem de diğer yarış otomobillerinden açık bir şekilde daha az yakıt tüketiyordu. Nissan, 2014 Le Mans 24 Saat Yarışları’na Delta Wing'in çok daha geliştirilmiş bir versiyonu olan Zeod RC ile geri dönüş yapacak. Modelin teknik özellikleri henüz bilinmiyor ancak otomobilin elektrik enerjisine öncelik vereceği ve bir yarış otomobilinin ortaya koyduğu yakıt tüketimini ciddi ölçüde düşürmeyi hedefleyeceği şimdiden biliniyor. 

Yeni Nissan Zeod RCTelif hakkı © : Nissan

Sıradışı bir lastik profili

Nissan Zeod RC, Delta Wing ile aynı temel tasarıma sahip olacak: Son derece büyük bir özenle geliştirilmiş aerodinamizm ve aerodinamik direnç ile yakıt tüketimini maksimum ölçüde düşürmeyi hedefleyen bir tasarım. Bu modelin "klasik" yarış otomobilleri ile arasındaki en büyük fark özellikle ön akstan kaynaklanıyor. Otomobilin bu kısmının dar yapısı, yarış otomobilleri için normalde tasarlanan ürünlere göre son derece ince kalan çok özel lastiklerin kullanımını gerekli kılıyor. Bu nedenle Michelin'in Delta Wing'te gerçekleştirdiği gibi dünyada eşi benzeri olmayan lastikler tasarlaması gerekecek. Hatırlatmak gerekirse, Delta Wing'in ön lastikleri yalnızca 100 milimetrelik bir genişliğe sahipti ve 300 kilometre/saat'in üzerinde bir hızda sürüş gerçekleştirebiliyordu.

Bu şaşırtıcı teknik iddianın Michelin ile Nissan'ı Le Mans 24 Saat Yarışları'nda nereye götüreceğini görmek için 2014 Haziranını beklememiz gerekecek.


Daha fazla bilgi için 

>> Michelin'in 4 Teker Yarışları Departmanı Müdürü Serge Grisin, bir söyleşi sırasında Nissan'ın ZEOD RC projesinin detaylarını aktarıyor: