Dakar 2014 Dakar 2014'de herbir araç kategorisi kendisi için tasarlanan güzergahta yarı_acak - Fotoğraf telif hakkı ©: rezulteo transport

5 Ocak 2014 tarihinde 71 kamyon ile bunların direksiyonlarına geçen 205 pilot ve eş-pilot iki Arjantin şehri olan Rosario ile San Luis arasında Dakar rallisinin ilk etabını koştular.

Bu rallinin 2014 organizasyonu ilginç bir özelliğe sahip: Kategoriye özel güzergahlar. Yarışmacılar her kategoride toplamda aşağı yukarı aynı yarış mesafesini gerçekleştiriyorlar (kamyonlar için 5212 kilometre). Ancak motosikletler ile ATV araçları kendi aralarında, kamyonlar ile otomobiller ise kendi aralarında olmak üzere birbirinden farklı2000 kilometrelik özel bir parkuru daha kat ediyor. Bu uygulama iki farklı amaca sahip: Her kategoriye kendi niteliklerine daha uygun yarış ortamları sağlamak ve çok farklı boyuttaki araçlar arasındaki tehlikeli sollama risklerini ortadan kaldırmak.

İki farklı kamyon tipi yarışıyor

2014 yılı için hazırlanan güzergah daha az teknik bir yapıya sahip olmakla beraber dayanıklılığa ağırlık veriyor. Bu nedenle geçen sene Peru'daki rallide karşılaşılan çok sayıda tepe geçişi sırasında yoğun bir çaba gösteren eş-pilotlar bu sene daha az zorlanacak.

Hollandalı De Rooy (2012 yılında Iveco Powerstar takımıyla galibiyeti elde etmişti) gibi ünlü kamyon pilotları ile Kamaz, Iveco, Tatra, Man, Renault ve Mercedes gibi prestijli takımlar yarışa katılan ekipleri ile birlikte kamyon rallisi şampiyonluğu için mücadele edecekler. Bunun yanı sıra Dakar rallisi etapların birbiri ardına aşılmasısürecinde takımlara yardım etme amacını taşıyan kamyonlar için de zorlu bir test görevi görüyor.

Arjantin ve Bolivya sınırlarından geçen güzergahın 18 Ocak tarihinde Şili'nin Valparaiso şehrindeson bulması planlanıyor. 15 gün alacak olan bu zorlu sınav boyunca özel parkurlar ve bağlantı yolculukları dâhil olmak üzere toplamda 9000 kilometrenin üzerinde bir mesafe aşılacak.

Bu yazı işinize yaradı mı?