Pirelli ST:01 Neverending Yeni Pirelli ST:01 Neverending hem yuvarlanma direnci hem de ıslak zeminde frenleme alanlarında A notunu elde etti - Fotoğraf telif hakkı ©: Pirelli

Lastik imalatçıları arasındaki harf savaşları tüm hızıyla devam ediyor ve markalar, Avrupa Lastik Etiketleme Sistemi çerçevesinde belirlenen yuvarlanma direnci ile ıslak zeminde frenleme kriterleri arasındaki en iyi uzlaşımı bulmaya çabalıyorlar. Pirelli, ST:01 Neverending ile söz konusu her iki alanda A-A notunu, yani mümkün olan en yüksek puanı elde ettiğini açıklıyor.

Pirelli, ST:01 Neverending ile çifte A elde etti

Lastiğine Neverending (Türkçesi "sonu gelmeyen") gibi bir isim veren Pirelli'nin, treyler aksta kullanım ile kısa ve uzun mesafe yolculuklara yönelik yeni nesil ST:01 lastiklerinin uzun kullanım ömrüne gönderme yaptığı açık. ST:01 Neverending'in dayanıklılığı ve kilometre ömrü potansiyeli kullanılan yeni malzemeler sayesinde bir önceki modeline oranla %10 arttırılmış durumda. Lastik sırtı çift hamur katmanına sahip. Yol ile temas eden üst katman daha iyi bir yol tutuşu, daha kısa frenleme mesafeleri ve daha yüksek bir kilometre ömrü potansiyeli sağlar. Silika açısından zengin iç katman ise ısınmayı ve yuvarlanma direncini düşürür. Pirelli'ye göre bu alanda bir önceki ST:01'e oranla %20 düşüş gerçekleştirilmiştir. Üst üste yerleştirilen bu iki katman Neverending Energy'nin Avrupa Lastik Etiketleme Sistemi çerçevesinde ıslak zeminde frenleme ve yuvarlanma direnci alanlarında en yüksek puanı (A) elde etmesini sağlamıştır.

Lastiğin karkası da elden geçirilmiş ve paslanma ile tekrarlı zorlanmalara karşı daha dirençli metal kablolarla donatılmıştır. Lastik yanakları da takviye edilmiş olup darbelere karşı daha fazla direnç sağlayan yeni bir geometriye sahip olmuştur. Yanaklar aynı zamanda "HEXA Bead Wire" isimli damak teli paketi teknolojisinden faydalanıyorlar. Pirelli tarafından patenti alınan bu teknoloji montajı kolaylaştırıyor ve ısı dengesini arttırarak lastiğin daha uzun bir süre dayanıklılığını korumasını sağlıyor.

Lastik üzerinde dört adet boylamasına kanal oluşturulmuş: İki adet geniş kanal dış kısımda, iki adet ince kanal ise merkez alanında yer alarak sırt bloklarının hareketini ve dolayısıyla yuvarlanma direncini azaltmayı amaç ediniyor. Beş adet geniş hat ise aşınmaya ve kesilmelere karşı daha yüksek bir direnç temin ediyor. Son olarak, RSR adı altında patentlenmiş yeni omuz alanı tasarımı yol üzerinde optimize edilmiş bir temas alanı oluşturarak daha düzgün bir aşınma ve daha uzun süre dayanıklılık ortaya koyuyor.

ST:01 Neverending Energy iki farklı boyutta mevcut: 385/65 R22,5 ve 385/55 R22,5.

Yazar: Renaud Lacroix

Bu yazı işinize yaradı mı?

Bu makalede bahsedildi