Goodyear'ın FuelMax gamı Goodyear'ın Fuelmax ve KMax isimli yeni gamları daha düşük bir yuvarlanma direncine ve daha yüksek bir kilometre ömrü potansiyeline sahip - Fotoğraf telif hakkı ©: All rights reserved

Goodyear, taşımacılık profesyonellerinin yuvarlanma direnci ve kilometre ömrü potansiyeli gibi iki temel beklentisine yanıt veren iki yeni ağır vasıta lastiği gamının lansmanını gerçekleştirdi.

Dayanıklılık için KMax 

Kısa ve orta mesafede taşımacılığa yönelik KMax gamı, adını "maksimum kilometre ömrü" ifadesinin kısaltılmasından alıyor ve ön aks için KMax S, çeker aks için KMax D ve treyler aks için KMax T isimli lastiklerden oluşuyor.

KMax S'nin sırtındaki merkez hatları arasında Goodyear'ın IntelliMax teknolojisine sahip bağlantı köprüleri bulunuyor. Bu da sırt bloklarının deformasyonunu azaltıp ıslak zemindeki kavrama kabiliyetini arttırıyor. Özellikle eşit basınç dağılımı sağlayan bir profile ve daha rijit bir yapıya sahip olan lastik sırtı uzun süre dayanıklılık sağlar. Kanallar su ve çakıl tahliyesini kolaylaştıracak şekilde geliştirilmiştir.

KMax D ise yuvarlanma direncini düşüren bir iç hamur ile kilometre ömrü potansiyelini arttıran bir dış hamurdan oluşan IntelliMax isimli iki katlı bir lastik sırtına sahip. V biçimindeki deseni KMax D'ye daha iyi bir çekiş kazandırmakla beraber yuvarlanma gürültüsünü de düşürüyor. Bunun yanı sıra 3 boyutlu kılcal kanallar, yol tutuşu ile dayanıklılığı daha iyi bir seviyeye çıkarıyor.

 

Yuvarlanma direnci için FuelMax 

Bölgesel ve uzun mesafe yolculuklara yönelik FuelMax gamı daha çok enerji verimliliğine eğiliyor. FuelMax S ve D lastikleri, bir önceki modelleri Marathon LHS II+ ve LHD II+'ya oranla %10'a kadar daha düşük bir yuvarlanma direnci temin ediyor.

KMax D'de olduğu gibi FuelMax D de yönlü bir desenesahip olup yağmur damlası şeklindeki Flexomatic kılcal kanallar ve yarı açık omuz alanları ile donatılmıştır. Bu sayede daha iyi bir çekiş ve daha düşük bir ses seviyesi ortaya koyar. Lastik, düşük yuvarlanma direncini ise yüksek net-brüt oranına ve nispeten daha az derinliğe sahip diş yapısına borçlu. Goodyear'a göre bu diş yapısı, FuelMax D'nin kilometre ömrü potansiyelini de düşürmüyor.

FuelMax S'nin IntelliMax teknolojili kanalları özel bir üretim tekniğinin sonucu. Lastik, yalnızca %50 aşınma seviyesinden sonra ortaya çıkan"gizli" bir sırt içeriyor. Bu şekilde başlangıçtaki üç kanala üç yenisi daha ekleniyor ve brüt oranındaki bu artış düşük derinliği telafi ediyor. %75'lik aşınma seviyesinde geriye kalan dört kanal da FuelMax S'nin ıslak zemindeki iyi kavrama kabiliyetini kullanım ömrünün sonuna kadar koruyor.

KMax D ve FuelMax D dört mevsim lastikleridir ve M+S ile 3PMSF işaretlemelerine sahiptir. Bazı KMax S'ler ve FuelMax S'ler, Euro VI standardının gerek gördüğü ek ekipmanlara yönelik olarak yüksek taşıma kapasiteleri ile tasarlanmıştır.

Bu yazı işinize yaradı mı?

Aynı konu hakkındaki diğer yazılar

Etiketleme: Direncin önemi

Performans

Yakıt fiyatlarının sürekli olarak artması neticesinde motor seçeneklerinin verimi ile lastiklerin yu ...

Okuyun›

Michelin’in Energy Flex karkası sayesinde ısınma kontrolü

06/12/2013 - Teknoloji

Ağır vasıtalara yönelik yeni lastiklerin dayanıklılığını arttırmak ve yuvarlanma direncini düşürmek ...

Okuyun›