Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Bridgestone DriveGuard, tüm araçlara yönelik bir Run Flat lastik
Center

Bridgestone DriveGuard, tüm araçlara yönelik bir Run Flat lastik

Yeni lastikler 28.01.2016, Julien Taillandier

Bridgestone kısa bir süre önce adını tarihe yazdıracak bir ürünü piyasaya sundu: DriveGuard. Bir basınç kontrol sistemine (TPMS) sahip olmaları şartıyla piyasadaki tüm araçlarda kullanılabilen patlak sürüş teknolojisine sahip ilk lastik.

Bridgestone DriveGuard lastiği ile patlak sürüş Tüm araçlara uygun ilk runflat lastiği Bridgestone DriveGuard ile patlak sürüş - Telif hakkı © : Bridgestone

Run Flat bir lastiğin patlak olarak sürüş gerçekleştirmesine olanak tanıyan bir teknolojidir. Riskli yerlerde meydana gelen patlamalar sırasında güvenlik açısından reddedilemez bir avantaj sunan bu teknoloji yine de bir takım kullanım kısıtlamalarına tabidir ve özellikle de sınırlı sayıdaki araç kategorisine uygundur. Nitekim patlak sürüş teknolojisine sahip olan lastikler rijit ve kimi zaman da sürüş rahatlığından ödün veren bir yapıya sahiptir. Run Flat aynı zamanda daha pahalı ve daha ağır olup vasat bir enerji verimliliği sunar ve uygun süspansiyona sahip otomobillere yöneliktir. En azından şimdiye kadar böyleydi.   

Tüm araçlara yönelik bir patlak sürüş lastiği

DriveGuard ürününün lansmanını gerçekleştiren Bridgestone oyunun kurallarını tamamen değiştiriyor. Zira bu yeni lastik Run Flat teknolojisini bütün araçlarda kullanılabilecek hale getirmeyi amaçlıyor. 2014 Kasımı'ndan beri piyasaya sürülen bütün araçlar hakkındaki yönetmelik gereğince tek şart araçların basınç kontrol sistemine (TPMS) sahip olması.

Başlıca kusurlarını ortadan kaldırarak bu teknolojiyi yaygınlaştırmak amacıyla Bridgestone lastiğin yapısına yoğunlaştı. Klasik bir ürün kadar rahat olması için daha esnek bir yapı üretmek gerekiyordu. Bunu başarabilmek için Bridgestone patlak sürüş teknolojisinin büyük bir bölümünü üzerinde taşıyan ve aynı zamanda bu tip lastiklerin kullanımını kısıtlayan lastik yanaklarını ciddi ölçüde optimize etti. 

Bu doğrultuda imalatçı lastik yapısını hafifletti (%10 daha hafif) ve lastik patladığı zaman ortaya çıkan zorlanmaların eşit bir şekilde dağıtılması ve bu şartlar altında oluşan ısıyı dağıtma kapasitesi üzerinde çalıştı.

Bridgestone DriveGuard PatlakTelif hakkı © : Bridgestone

Test sonuçları başarılı

Bridgestone tarafından organize edilen sürüş testi DriveGuard'ın gerçek bir Run Flat lastiği olduğunu göstermeyi hedefliyordu! Bu nedenle test koşusu havası inmiş lastiklere sahip bir araç ile dağ geçişi ve hızlı sürüş bölümünden oluşan yirmi kilometrelik bir güzergahda başladı! Tekerin gerçekleştirdiği ilk dönüşler patlamış lastiklerin bilinen gürültüsünü çıkarıyor ve bizleri dikkatli olmaya itiyor. Ancak sürüş aşamasında yetersiz basınca sahip bir lastik kullanıldığı neredeyse fark edilmez hale geliyor. Aracın yön hakimiyeti güzel ve takdire şayan sürüş özellikleri sergiliyor. DriveGuard lastiklerini kullanan araçların bir basınç kontrol sistemine sahip olma ZORUNLULUĞUNUN sebebi de tam olarak bu. Bir otomobil sürücüsü farkında olmadan havası inmiş bir DriveGuard lastiği ile sürüş gerçekleştirebilir.

Unutmayalım ki Run Flat teknolojisinin tek amacı havası inmiş lastiğe uygun bir sürüş ile en yakın teknik servise ulaşmaktır (maksimum 80 km/saat'lik bir hız ile en fazla 80 km'lik bir mesafe).

DriveGuard'ı normal bir sürüş konfigürasyonunda kullandığımızda ise klasik bir Run Flat kadar sert olmadığını fark ediyoruz. Sürüş hissi aynı imalatçının premium lastiklerinden olan Turanza T001 ürününe yakın. 

Geleneksel test kuruluşları tarafından organize edilecek olan testler bu lastiğin gerçek performans seviyesini ölçmeye olanak tanıyacak.

Bridgestone DriveGuard Renault'daTelif hakkı © : Bridgestone

Kime, hangi bütçeye yönelik?

Bu lastiğin TPMS (basınç kontrol sistemi) kullanan tüm araçlara uygun olduğunu hatırlatırız. Buna bazı BMW marka araçlarda olduğu gibi fabrika çıkışında Run Flat lastiklerle yolda kullanımına izin verilen araçlar da dahildir.

DriveGuard 2016 Martı'ndan itibaren 15 ile 18 inç arasında değişen boyutlarda mevcut olacak. Yıl boyunca başka boyutlar da piyasaya sürülecek.

Bu ürün temel olarak kompakt otomobillere ve sedanlara yönelik. Fiyatının ise piyasadaki standart premium lastiklere denk olacağı düşünülüyor. Bu da sıradan bir Run Flat lastiğinden yaklaşık %10 daha ucuz anlamına geliyor.