Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Continental SportContact 6: rezulteo testi
Center

Continental SportContact 6: rezulteo testi

Yeni lastikler 17.09.2015, Julien Taillandier

SportContact 6, lastik üreticisi Continental'ın yeni spor lastiğidir. Yakında zamanda Honda Civic Type R aracı ile Nürbugring pistinde bir rekora imza atan bu lastik, kategorisinin bir sonraki referansı olmayı vaat ediyor.

Continental SportContact 6'nın testinde Porsche kullanılıyor Continental'ın yeni SportContact 6'sı ile pist üzerinde gerçekleştirdiğimiz test bizlere güzel bir performans sürprizi yaptı - Telif hakkı © : Continental

6. nesil ürünlerini sunmaya başlayan Continental'ın bu yeni spor lastiği yeni bir seri ismiyle piyasaya sunuluyor. ContiSportContact, SportContact oluyor. Bu yeni ürünün ismi basitleştirilmekteyken teknik özellikleri ise tam tersine daha da geliştirilmiş durumda.

Bu Alman lastik üreticisinin sportif gamı, 5 isimli modelleriyle ile olsun veya daha radikal 5P modelleriyle olsun uzun yıllardan beridir referans görevi görmektedir. Sonuç olarak "SC6'nın" karşısında sollanması zor bir rakip dikiliyor. Buna rağmen lansmanı çerçevesinde gerçekleştirilen test sürüşü bu lastiğin inanılmaz bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. 
Bu lastik dünyanın en güçlü önden çekişli otomobili yeni Honda Civic Type R'de kullanıldı ve Nürburgring pistinde kategorinin en iyi zamanını elde etti (7'50''63). Doğal olarak söz konusu otomobilin seri üretiminde de bu lastik kullanılıyor. SC6 ise yakalamış olduğu bu başarı ile inkar edilemeyecek bir performansa sahip olduğunu kanıtlıyor.

Yeni Continental SportContact 6Telif hakkı © : Continental

Daha da sportif! 

Continental, SportContact 6'nın bir önceki modeline oranla daha sportif ve bir önceki modelinden çok 5P modellerine daha yakın olduğunu söylüyor.

Açık bir şekilde Audi R8 ve Porsche 911 gibi çok yüksek performanslı otomobillere yönelik olan bu lastik bir taraftan eşi benzeri görülmemiş bir sürüş deneyimi sunmak ve diğer taraftan çok iyi bir güvenlik seviyesi temin etmek üzere geliştirilmiş. 

 

Teknolojik anlamda bir adım önde

Tüm alanlarda ilerleme kaydedebilmek adına SC6, kendisinden önceki modelin elden geçirilmiş bir versiyonu olmaktan öte birçok farklı alanda özenle uygulamaya geçirilmiş çalışmaların eseri bir lastik olarak karşımıza çıkıyor.  

  • Lastik sırtı, kuvvet aktarımı kolaylaştırmak ve dolayısıyla lastik performansını ve reaktivitesini arttırmak adına optimize edilmiş. 
  • Hamur bileşimi ise bir vantuz etkisi oluşturmak amacıyla yoldaki pürüzlere uyum sağlıyor.

Bir önceki modeli ile karşılaştırıldığında son derece ciddi bir ilerleme kaydedilmiş durumda. Söz konusu gelişme bazı alanlarda %14'e kadar çıkıyor.  

SportContact 6'yı uygulamada görmek için şu videoyu izleyebilirsiniz:

Blister Berg pistinde test...

Continental, bu yeni lastiğin lansmanı için rampaları, ritim değişiklikleri ve SportContact6'yı zora sokabilecek diğer birçok zorluğu ile "küçük Nürburgring" olarak görülen bu Alman pistini seçti.


... Kuru zemin performansı...

6 silindirli ve 340 beygir gücündeki boksör motoru ile Cayman GTS, SportContact 6'nın testi için ideal bir araç. Mükemmel bir dengeye sahip şasisi lastiklerin kalitesini tespit etmek için harika bir olanak sağlıyor.

Pistin hızlı kesiminde gerçekleştirilen sürüş, saf sportif performans alanında ContiSportContact 5'e oranla gerçekleştirilen ilerlemeleri değerlendirmemizi sağlıyor. Lastik, milimetrelik bir hassasiyetin sağlanması gereken viraj girişlerinde aracın sürüş çizgisine bir anda adeta kilitlendiği hissini veriyor. Direksiyon hareketleri ve güçlü frenlemeler sırasında hassas ve reaktif bir sürüş deneyimi temin ediliyor. Gözlemlenen sürüş hisleri klasik bir spor lastiği ile bir yarı-slick lastik arasında konumlanıyor.

SportContact 6'nın virajlarda testiTelif hakkı © : Continental

... Yağmur altında performans!

Pistte atılan ilk turlar özellikle "kuru asfalt" üzerindeki sürüş deneyimini ön plana çıkardı. Dolayısıyla Continental'ın ıslak zeminde harika bir performans vaat etmesi nedeniyle lastiğin bu alandaki kabiliyetini teyit etmeyi merakla bekliyorduk. Üstelik bu şekilde iki farklı zeminde birden aynı üstün performansın gösterilmesi genelde zor olduğundan bu konudaki merakımız daha da bir alevlenmişti. Bu doğrultuda piste bir anda yağmaya başlayan şiddetli yağmur bizlere güzel bir haber vermiş oldu. 

Tam da o sırada araçları değiştirme ve pistin dönemeçli bölümüne geçme zamanı gelmişti. Bu amaçla dört çeker hareket kabiliyetine sahip üç farklı spor araç kullanıldı: Audi RS3 (340 beygir), Mercedes A45 AMG (360 beygir), Volkswagen Golf 7 R (300 beygir). 

Asfalt üzerini saran yüksek miktardaki su akıntıları ile bu şartların yol açabileceği kavrama kaybı riski nedeniyle ilk virajlar dikkatle aşıldı. Bu kötü hava şartlarına rağmen SportContact 6 her üç araçta da harikulade bir performans ortaya koydu. Kategorisine göre son derece etkileyici olduğunu dahi söyleyebiliriz.

Yüksek hızla dönülen virajlarda çok dengeli ve çok hassas bir sürüş sağlıyor ve ani bir kavrama kaybı yaşatmıyor. Lastik kavrama kabiliyetinin sınırına getirildiğinde dahi kararlı ve kontrollü bir performans sergiliyor.

Continental'ın SportContact 6'sı pistte test ediliyorTelif hakkı © : Continental

Sonuç olarak SportContact 6 seçkin modeller arasında yer alacak gibi görünüyor. Bu model özellikle çok yüksek performanslı bir ürün arayışındaki otomobil sürücülerine yönelik olmakla beraber güvenlik ve sürüş keyfinden taviz vermiyor.

Mevcut boyutlar: 

SportContact 6 şu an itibarıyla 19 ile 23 inç arasında değişen 41 farklı boyutta mevcut. Önümüzdeki aylarda başka boyutlar da piyasaya sürülecek. 

Pist üzerindeki diğer test fotoğraflarını keşfedin:

Continental SportContact 6