Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - ContiPremiumContact 5 bir Caterham R300 ile denendi
Center

ContiPremiumContact 5 bir Caterham R300 ile denendi

Yeni lastikler 24.06.2013, Rezulteo

Continental en son lastiğinin testi sırasında bize küçük bir sürpriz yaptı. Continental, şık sedan otomobillere yönelik bu lastiği böyle bir araçta değil efsanevi bir yarış otomobili olan Caterham R300'de test etti. Testin sonucu: ContiPremiumContact 5 kusursuz bir performans sergiliyor.

Caterham R300 ile ContiPremiumContact 5 lastiğinin testi Telif hakkı © : Continental

Normalde, ContiPremiumContact'ın içerisinde bulunduğu kategorideki bir lastiğin testi, kuralları net bir şekilde belirlenmiş bir yöntem ile gerçekleştirilir: Performansının doruğunda olan BMWAudi gibi tercihen Alman bir dizi sedan otomobil genelde Güney Avrupa'da bulunan bir pistte sürülür. Bu şartlar ve mekanlarda test edilen performans değerlerinin hedeflenen otomobil kullanıcılarının beklentileriyle aynı olması gerekir. Bu kez ise Continental basın üyelerini ters köşeye yatırmaya karar verdi ve bu lastiği daha farklı koşullarda test ettirdi...

Bir Caterham R300 ile ContiPremiumContact 5 lastiğinin testiTelif hakkı © : Continental

 

Bu testin Fransa'nın Oise ilinde bulunan Mortefontaine Otoyol Pisti'nde yapılması kararlaştırıldı. Bu test sırasında ne bir BMW ne de bir Audi kullanılmaktaydı. Karşımızda bir Caterham R300 vardı. Bu ünlü yarış otomobili türünün en güzel örneklerinden biri olarak görülür. Tamamen performansa odaklı bu otomobil 535 kg gibi olağanüstü düşük bir ağırlığa karşılık 175 beygirlik bir güç üreten 2,0 litrelik bir Ford Duratec motora sahip. Bu mükemmel oran ABS, frenleme destek sistemi, hidrolik direksiyon veya ESP gibi herhangi bir sürüş destek sistemine sahip olmayan etkili ancak sade bir şasi ile sağlanır

Hedef: ContiPremiumContact 5'i eksiksiz bir şekilde denemek

Test birkaç etapta gerçekleştirilmekte. Lastik öncelikle acil frenleme, kaçınma manevraları ve slalomlar gibi durumlara tabi tutuluyor. Bu otomobil-lastik uyumunu daha önce gördüğümüz herhangi bir şeyle karşılaştırmak mümkün değil! Emin olduğumuz tek bir şey var: Sonuç mükemmel. Lastik performansı her yönüyle uyumlu ve dengeli.

Bir Caterham R300 ile ContiPremiumContact 5 lastiğinin testiTelif hakkı © : Continental

 

Daha sonra çok sayıda otomobil üreticisi tarafından kullanılan Mortefontaine Pisti'nde deneme sürüşüne geçiyoruz. Bu pist yolda karşılaşılabilecek her türlü durumu yansıtıyor: Engebeli yol, hasarlı yol kaplaması, eğimli yolda virajlar, vs. Ağaçlarla, kayalarla, beton bloklarla ve raylarla çevrili bu yol hiçbir hataya müsamaha göstermiyor... Bu durum pasif güvenliği sıfıra yakın olan Caterham gibi bir otomobil için özellikle geçerli.

Direksiyona geçtiğimiz anda ContiPremiumContact'ın viraj çıkışlarında aracın mekanik gücünü kontrol etme kapasitesine tanıklık ediyoruz. Bu, şüphesiz lastik hamurunun kalitesinin ve standardın üzerindeki bir boyutta (205/55 R17) lastik kullanımının getirdiği bir avantaj. Virajlar lastiğin konumu ile uyumlu bir şekilde nötr sürüş özellikleri ile dönülüyor. Tabi ki lastiğin limitlerini iyice zorlarsak bir hassasiyet eksikliği ile karşılaşabiliriz. Ancak bu tamamen doğal.

Sonuç olarak ContiPremiumContact 5 bizde son derece olumlu bir izlenim yarattı. Ancak bu lastiği normal koşullarda da denemek isterdik.

Ayrıca bakınız 

>> ContiPremiumContact 5: Performans Değerleri
>> ContiPremiumContact 5: Boyutlar