Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Dunlop Sport Maxx RT: Yarış dünyasından gelen bir teknoloji
Center

Dunlop Sport Maxx RT: Yarış dünyasından gelen bir teknoloji

Yeni lastikler 14.02.2013, Hakan

Dunlop bu lastiğin performansını arttırmak için lastik yapısı, sırtı ve hamur bileşimi üzerinde çalışmıştır. Amaç: Çok yönlü kullanımı ve güvenliği göz ardı etmeden sürüş keyfini arttırmak. Detaylı bilgileri videoda bulabilirsiniz.

Fren blokları

Dunlop, frenleme mesafelerini düşürmek amacıyla sahip oldukları yüksek sertlik sayesinde "anti-lift" (yükselme engelleyici) etkisi sağlayan takviyeli bloklar geliştirmiştir. Bunu tam olarak ifade etmek gerekirse, V biçimindeki hamur sırt bloklarını birbirine bağlayan kanallardan söz edilmektedir.


> Video: Dunlop Sport Maxx RT’nin frenleme bloklarının işlevi


Yarış deneyiminden gelen hamur bileşimi

Optimal bir kavrama sağlayabilmek için Dunlop Sport Maxx RT zemin ile maksimum bir temas alanı sunmak amcıyla yol kaplamasındaki ufak düzensizlikleri telafi eden adaptif bir hamur bileşimi kullanır. Bu teknolojiyi açıklayan bir video  izleyin:

> Video: Dunlop Sport Maxx RT'nin hamur bileşiminin özellikleri


Dış sırt bloklarının optimizasyonu

Dunlop, Sport Maxx RT'nin tepki hızını ve sürüş hassasiyetini geliştirmek için lastiğin omuz bölgesine güçlü dış bloklar eklemiştir. Bu özellik zorlu sürüş şartlarında lastik sırtının doğru bir şekilde işlev görmesini sağlar. 

> Video: Dunlop Sport Maxx RT'nin dış bloklarının işlevi


Yuvarlanma direncinin düşürülmesi

Yuvarlanma direncinin ve dolayısıyla yakıt tüketiminin düşürülmesi amacıyla Dunlop, lastik ağırlığını düşürmeyi amaçlamış ve aerodinamik sürtünmeyi düşürecek şekilde hava sürtünme katsayısı üzerinde çalışmıştır.  

> Video: Dunlop Sport Maxx RT'nin enerji verimliliği açısından optimizasyonu

Ayrıca bakınız: