Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Dunlop Sport Maxx RT2, rezulteo testi
Center

Dunlop Sport Maxx RT2, rezulteo testi

Yeni lastikler 23.05.2016, Julien Taillandier

Dunlop Sport Maxx RT sportif alanda referans addedilmektedir. Dört yıl hizmet verdikten sonra, yerini selefinin değerlerini sürdüren RT2 almaktadır.

Dunlop Sport Maxx RT2 Testi Dunlop Sport Maxx RT2 Testi - Telif hakkı © : C.HUNSICKER/ACE Team

Goodyear ve Dunlop markaları arasındaki konumlanma farkı hiçbir zaman iki yeni UHP ürününün (ultra hautes performances-ultra yüksek performanslı) lanse edilmesi sırasında olduğu kadar keskin olmamıştı: Dunlop Sport Maxx RT2 ve Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3.

Gerçekten de birbiriyle doğrudan rekabet halinde olan bu lastikler, ortak bir segmente sahip olmalarına rağmen farklı hedeflere odaklanmıştır. Goodyear yüksek performans ve güvenlik hedefine odaklanırken, Dunlop açık bir şekilde sürüş keyfine odaklanıyor.

Dunlop Sport Maxx RT2'nin yolda test edilmesiTelif hakkı © : C.HUNSICKER/ACE Team

Yol lastiği mi yoksa semi-slick mi?

Yanılgıya düşmeyelim, Sport Maxx RT2 gerçekten de klasik bir yol lastiğidir ve bundan kaynaklanan her türlü çok işlevliliğe sahiptir, ama Michelin Pilot Supersport veya Continental SportContact 6 gibi yüksek performanslı klasik bir lastikten daha güçlü bir sportif özellik sunmaktadır.

Dunlop Sport Maxx RT2  lastik sırtıTelif hakkı © : C.HUNSICKER/ACE Team

Gerçekten de açıkça yolda sportif, pistte ise zaman zaman yapılacak bir kullanıma yönelik ise de, uzun ömürlülük (RT'den yüzde 35 daha uzun ömürlü) ve özellikle ıslak zeminde frenleme açısından güvenlik gibi vazgeçilmez değişkenleri göz ardı etmez. TüV SUD kurumunca yapılan bir test bu alandaki iyi performansını ortaya koymuştur.

Mireval pistinde test

RT2, Dunlop markasının uzmanlığının yarışlardaki teknolojik vitrinidir. Karakter sahibi bir lastiktir ve ilki keyif vermek olan hedeflerine ulaşmak için gerekli imkânlara sahiptir.

Hem iskeleti (ultra dayanıklı), hem lastik sırtı (takviyeli omuzlar), veya son nesil hamur bileşeni dahil bu yeni lastiğin tüm özellikleri Dunlop'a göre bu zorunlu şartlara göre geliştirilmiştir.

Lastiği kontrol edebilmemiz için, Dunlop test merkezinin hız pistini kullanmamıza izin verdi.  Bu pist, son derece teknik bir profil, büyük seviye farkları ve yavaş bölümler ve diğer kör virajlar ile öne çıkmaktadır. Bu pistte 381 beygirlik bir Mercedes Cla 45 AMG Shooting Break kullandık. Bu, pistte kullanmak için güçlü ama görece ağır bir araçtır (1600 kilonun üzerinde). Bu test sürüşü sırasında yaptığımız analiz, sürüş hassasiyeti, dayanıklılık veya  sürüş algısı gibi bu tip bir kullanım ile ilgili hususları kapsamıştır.

Dunlop Sport Maxx RT2'nin kapalı devre pistte yapılan testiTelif hakkı © : C.HUNSICKER/ACE Team

Tekerleklerin ilk döndüğü andan itibaren, RT2 bir semi-slick'in asabiyetine varmayan hızlı tepkisi ile hoş bir süpriz yapmaktadır; taleplere ölü zaman bırakmadan anında yanıt vermektedir.

Viraj girişinde aracı konumlandırmak için gerekli olan dönüş açıları ölçülmüştür ve sürüş algısı hiçbir şekilde bir tereddüt hissine yol açmamaktadır. Lastik ekstrem koşullara tabi tutulduğunda, elektronik tertibatlarla anlaşmazlık yaşamamakta ve gücün iyi kullanılmasını sağlamaktadır. Sürüş keyfi yadsınamaz ve pistte atılan turlar boyunca lastiğin virajlarda fazla tepki verme veya dışa savrulma etkisiyle yuvarlanmasına yol açmadan kronometre zamanını gerçekleştirmesini sağlar. 

Bununla birlikte, bu lastiğin aşırı zorlamaya maruz kaldığında ortalamadan daha gürültülü olduğunu tespit ettik.

Sadece kapalı devre pistte kullanmak için, Dunlop Sport Maxx Race gibi daha ekstrem koşullara uygun bir ürün seçilmesi tercih edilmelidir.

Hangi ebatlarda mevcuttur?

Dunlop Sport Maxx RT2 şimdiden 17 ila 21 inç arasında değişen 48 ebatta mevcuttur.