Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, rezulteo testi
Center

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, rezulteo testi

Yeni lastikler 25.05.2016, Julien Taillandier

Başarılarla dolu beş yıllık bir kariyerden sonra Eagle F1 Asymmetric 2 emekliye ayrılıyor. Yerini, çok işlevli bir lastik arayışında olan sürücülere her zamankinden daha fazla hitap eden bir lastik olarak aynı ismin üçüncüsü Asymmetric alacaktır.

Islak zeminde Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 Telif hakkı © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Eagle F1 gamı spor lastik çevrelerinde iyi bilinmektedir. Orijinal lastik olarak çok sayıda araca takılan bu lastik çok sayıda karşılaştırmadan başarıyla çıkmasını bilen mükemmel çok yönlülüğüyle daima göze çarpmıştır. Gücü, performans ile güvenlik arasında mükemmel bir uzlaşma sunmasıdır.

UHP lastikleri kategorisi (Ultra Hautes Performances) ilerleme sürecinin tam ortasındadır. Giderek daha fazla sayıda kompakt ve sedanda kullanılan bu tip lastikler spor araçlarına özgü değildir ve dolayısıyla daha çok yönlü ve belki de daha az sportif olmalıdır. Bir önceki nesilden başlayarak Eagle F1 Asymmetric açık bir şekilde bu yola girmiştir. Asymmetric 3 bu konumu güçlendirmiş ve UHP kategorisinde özellikle ıslak zeminde güvenlik referansı olarak kendini kabul ettirmek istemektedir.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 deneme sürüşündeTelif hakkı © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

İlerleyen bir teknoloji

Goodyear ekipleri açık bir şekilde şunu söylemektedirler: Asymmetric 3 ıslak zeminde frenleme gibi sürücülerin vazgeçilmez gördükleri performanslarda lider olma hedefiyle geliştirilmiştir. Ve yerini aldığı lastiğe göre gelişmek için, 3 önemli teknoloji geliştirilmiştir:  

  • Lastik sırtı optimizasyonu (hamur bloklarının yerleşimi ve şekli)
  • Yapışkan bir reçine içeren yeni nesil hamur bileşeni.
  • Güçlendirilmiş bir yapı.

Dekra kurumunca yapılan bir çalışmaya göre Goodyear, Asymmetric 2'ye göre önemli ilerlemeler ve özellikle rakiplerine göre çok iyi hizmetler sunacağını duyurmuştur.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3Telif hakkı © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Islak zeminde deneme

Denememiz Goodyear'ın Güney Fransa'daki (Mireval) "ıslak zemin" deneme pistinde 300 beygirlik bir Golf 7 R'nin direksiyonunda gerçekleştirilmiştir. Bu tip pistlerin özelliği, değişmez sürüş koşulları ve pistte görece homojen bir su miktarının varlığını garanti edebilmesidir.

Islak pistte Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3Telif hakkı © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Bu güzergahı  Goodyear EfficientGrip Performance gibi farklı lastikler denemiş olmamızdan dolayı biliyoruz. Dolayısıyla yol kaplamasının kavrama kabiliyetinin önemli olduğunu ve kavrama kabiliyetindeki kayıpların bazı lastiklerde ani ve şiddetli olabileceğini biliyoruz.

Lastiğin yan kavramasını ve genel dengesini değerlendirmek amacıyla, ilk dönüşleri düşük tempoda gerçekleştirilir. Her iki özellik açısından da Asymmetric 3 görece nötr hatta nazik gözükmektedir. Gerçekten de, tempoyu yükseltince ve biraz hızlandırınca, diğer spor lastiklerin daha rahatsız gözükebileceği hususlarda, daha güven verici ve son derece kademeli bir karakter ortaya koymaktadır.

İyimserlikle girilen virajlar, gazın serbest bırakılması ve direksiyon güzergâhının düzeltilmesi yoluyla kontrol edilmesi kolay olan hafif bir yetersiz dümenleme (kayan ön aks) ile sonuçlanır.
Islak zeminde gerçekleştirdiğimiz frenleme testleri bu izlenimi teyit etmektedir; zira yaptığımız testler sırasında Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3  önceki modeli Asymmetric 2'ye göre 80 km/saat hızında durmak için ortalama bir araç boyu daha kısa bir mesafe gerektirmekteydi.

Sonuç olarak, bu yeni lastiğin son derece olumlu sürüş algısını ve ıslak zeminde yadsınamaz kavrama düzeyini şimdiden değerlendirmeye alabiliriz. Lastiğin gerçek performansını öğrenmek için, aldığı notlara göz atmanızı tavsiye ediyoruz.

Piyasada mevcuttur:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 fabrika çıkışında orijinal lastik olarak Jaguar XF, Mercedes E sınıfı veya Chevrolet Camaro gibi araçlarda bulunmaktadır. Bu lastik şu anda 17 ile 20 inç arasında değişen ebatlarda mevcuttur.