Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Goodyear UltraGrip 9: Yeni bir referans lastik mi geliyor?
Center

Goodyear UltraGrip 9: Yeni bir referans lastik mi geliyor?

Yeni lastikler 23.10.2014, Tan

Goodyear en yeni kış lastiği, UltraGrip 9'un lansmanını gerçekleştirmek üzere bizlere araştırma ve geliştirme merkezinin kapılarını açtı. Bu sayede söz konusu lastiğin nasıl tasarlandığını keşfetme şansını yakaladık.

Goodyear UltraGrip 9 rezulteo'nun Goodyear araştırma ve geliştirme merkezine gerçekleştirdiği ziyaret sayesinde UltraGrip 9 tasarımı, testi ve performansı - Telif hakkı © : rezulteo

UltraGrip uzun kariyeri boyunca çok sayıda evrimden geçmiştir. Bu sayede çok sayıda testten başarıyla geçmiş ve birçok kuruluş tarafından takdir edilen bir performans seviyesine ulaşmıştır. Dolayısıyla UltraGrip serisinin dokuzuncu üyesi omuzlarında ağır bir yük taşıyor: Bir önceki modelinden daha başarılı olmak ve gittikçe kızgınlaşan rekabet ortamıyla yüzleşebilmek.

 

Son teknoloji bir geliştirme süreci

Lastik imalatçısı Goodyear'ın Lüksemburg'daki araştırma ve geliştirme merkezine düzenlediğimiz ziyaret 9 numaralı UltraGrip’in geliştirilmesi sırasında ne gibi ileri teknolojilerden faydalanıldığını ortaya koydu.

Goodyear inovasyon merkeziTelif hakkı © : rezulteo

Daha lastiğin geliştirilmesine başlamadan önce Goodyear, otomobil sürücülerinin karşılaştıkları kuru zemin, kar, buz, ıslak zemin gibi gerçek sürüş şartlarına kusursuz yanıt verecek bir ürünün meydana getirilmesini amaçlayan bir şartname hazırlamıştı. Bu şartnameye aynı zamanda kullanım ömrü, sürüş konforu ve yuvarlanma direnci gibi alanlarda günümüze ait modern bir lastiğin sahip olması gereken temel performans özellikleri de dahil edilmişti.

 

Devrim yaratan bir hamur

Goodyear akışkanlaştırıcılar gibi çeşitli yeni elemanlara sahip eşsiz bir hamur geliştirdi. Buradaki amaç çok soğuk havalarda lastiğin daha iyi bir kavrama sunmasını sağlamak fakat bunu yaparken lastiğin kullanım ömrünü ve enerji verimliliğini düşürmemektir.

 

İki farklı profil!

Goodyear ilk defa iki farklı lastik sırtı versiyonuna sahip bir kış lastiğini piyasaya sürüyor. İki farklı versiyon olmasının sebebi hangi boyut söz konusu olursa olsun performansın maksimum düzeyde tutulmaya çalışılmasıdır. Bu doğrultuda bazı boyutlarda ek bir merkez kanal kullanılmaktayken diğer boyutlarda bu mevcut değildir. 
Hamur sırt blokları mükemmel bir hareket kabiliyeti ile optimal bir tutunma sağlayacak şekilde özenle geliştirilmiştir. Sırt blokları kendi kendini bloke eden bir sistem ile birbirine bağlanmış olduğundan frenleme sırasında maksimum rijidite elde edilir ve aynı zamanda hareket kabiliyeti için ihtiyaç duyulan esneklikten ödün verilmez. Su tahliyesine de aynı şekilde büyük bir önem gösterilmiştir.

Goodyear UltraGrip 9 kış lastiği işaretlemesiTelif hakkı © : rezulteo

Performans testi

UltraGrip 9'un ne kadar etkili bir lastik olduğunu gerçek sürüş şartlarında test etmek amacıyla en az 3.000 prototip geliştirilmiş ve 70 farklı hamur bileşimi 500.000 kilometrenin üzerindeki bir mesafede 50 farklı performans kriteri için analiz edilmiştir.

Biz de herkesten önce Ultragrip 9 ile sürüş gerçekleştirerek ıslak zeminde kavrama, konfor ve reaktivite gibi açılardan bu lastiği değerlendirme şansına sahip olduk. Son derece olumlu izlenimler edinmiş olsak da bu lastiğin, en başta Michelin Alpin 5 olmak üzere, rakipleri karşısındaki gerçek konumunu görebilmek için ilk test sonuçlarını bekliyoruz.

ile donatılmış Audi kar üzerinde test sürüşündeTelif hakkı © : rezulteo