Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Michelin Energy E-V lastiği ile Renault ZOE daha fazla mesafe katediyor
Center

Michelin Energy E-V lastiği ile Renault ZOE daha fazla mesafe katediyor

Yeni lastikler 01.01.2013, Bülent Kaya

Michelin Energy E-V, Renault'nun yakın zamanda piyasaya süreceği elektrikli küçük şehir aracında kullanılacaktır. Lastik imalatçısı ve otomobil üreticisi arasındaki sıkı bir işbirliğinin ürünü olan bu lastik Zoé'nin %6'ya kadar daha fazla menzile sahip olmasını sağlamaktadır. Energy EV, bir otomobil üreticisi tarafından onaylanan ilk AA lastiktir.

Renault Zoe için Michelin Energy E-V lastik Telif hakkı © : Renault

Energy E-V , bir lastik imalatçısı ile bir otomobil üreticisi arasında gerçekleştirilen başarılı bir işbirliği örneğidir. 2008'de Renault küçük elektrikli araç projesi Zoé'yi başlattığında, Michelin‘den bu prototip aracın menzilini arttırmak üzere özel bir lastik geliştirmesini istedi zira bu tür araçların önündeki en büyük engel menzildir.

Zoe'nin direksiyonuna geçen Michelin Avrupa yedek binek araç lastikleri müdürü Vincent Rousset-Rouvière ve Renault elektrikli araçlar ile ilgili müşteri hizmetleri müdürü Bernard Dumondel gerçekleştirilen bu işbirliğinin etapları hakkında bizi bilgilendiriyor.


Dört yılın ardından Energy E-V nihayet hazır. 2012 sonunda piyasaya sürülecek olan Renault Zoé'de orijinal ekipman (15 ve 16 inç) olarak kullanılacak. Michelin'in mühendisleri, otomobil üreticisinin teknik şartlarına yanıt verebilmek amacıyla aracın niteliklerini (ağırlık, trafikte karşılaşılan duruş ve kalkışların sıklığı, maksimum hız, vs.) göz önünde bulundurmuşlardır. Bu doğrultuda lastik şekli, hamur bileşimi ve lastik sırtı yapısı üzerinde çalışmışlardır... Sonuç: Energy E-V tek başına Zoe'nin %6 daha fazla menzile sahip olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra, lastik, araç içinde algılanan yuvarlanma gürültüsünü ciddi ölçüde düşürmektedir.

Michelin Energy E-VTelif hakkı © : Michelin

Bu sonuca ulaşabilmek için Michelin yuvarlanma direncinin düşürülmesi konusunda özel bir çaba göstermiştir. Energy E-V, bugün Avrupa etiketleme mevzuatı çerçevesinde belirlenen üç performans kriterinden biri olan enerji verimliliği alanında A sınıfına girebilen nadir birkaç lastikten biridir. Aynı zamanda ıslak zeminde frenleme performansı için de A sınıfına girebilmiştir.

Renault'nun mühendisleri ise bir ısı pompası ve rejeneratif bir frenleme sistemi geliştirmişlerdir. Bu yenilikler ve Energy E-V ile birlikte projenin başlangıcından beri %25'lik bir menzil artışı sağlanmıştır. Renault, tam dolum bir şarj sonrasında 210 km'lik standart bir menzil sağlandığını ve kent çevresi yollarda 100 ile 150 km arası mesafelerin katedildiğini bildirmektedir.

Energy E-V'nin başka elektrikli araçlarda kullanılıp kullanılmayacağını henüz bilmiyoruz.

> Renault Zoe'yi keşfedin