Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Michelin X-Ice 3: teknoloji
Center

Michelin X-Ice 3: teknoloji

Yeni lastikler 02.12.2012

Yeni Michelin X-Ice iyi bir performans dengesi sunmak üzere Winter Grip, Tear Drop ve Mac Touch Construction gibi en son teknolojilerden faydalanmaktadır. Bu yenilikçi çözümler lastiğin hamur bileşimi, lastik sırtındaki dişler ve lastiğin yapısı üzerinde faaliyet göstermektedirler. Çekiş, temas yüzeyi, yol tutuşu, enerji verimliliği: X-Ice her yönden ilerleme sağlamaktadır.

Yeni Michelin X-Ice 3 teknolojisi Telif hakkı © : rezulteo

Winter Grip Teknolojisi: hamur bileşeni + 3 boyutlu kılcal kanallar + mikro pompalar

Winter Grip Teknolojisi lastiğin kar ve buz üzerindeki performansı için belirleyici nitelikte olan birçok süreci bünyesinde barındırmaktadır.

Flex-Ice-Compound: %100 silika içerikli bu yeni hamur bileşimi X-Ice 3'ün geniş bir sıcaklık aralığında dengeli bir performans sunmasına olanak sağlar. Sıcaklıklar çok düşük değerlere ulaştığında esnekliğini korumakla birlikte havalar ısındığında tekrar sertleşir. 

Bu hamur ayrıca uzun bir kullanım ömrüne sahiptir.

Cross Z Sipe: Bu, hamur bloklarının sertliğini arttıran ve bu şekilde desen izini optimize eden bir üç boyutlu kılcal kanal teknolojisidir.

Mikro pompalar: Sırt bloklarına yerleştirilen bu oyuklar buz yüzeyinde bulunan su şeridini emmeye yönelik olarak tasarlanmıştır.

Sırt bloklarında oluşturulmuş oyuklarTelif hakkı © : rezulteo

Tear Drop Teknolojisi: Kılcal kanal köklerinin optimizasyonu 

Kılcal kanalların kökü, sırt bloklarının zemine yayılma şekli üzerinde belli bir etkiye sahiptir ve lastiğin deformasyonundan kaynaklanan ısının belli bir kısmını emer. Tear Drop Teknolojisi lastiğin bu kısmının yüksek hızda daha iyi bir denge, bu şekilde de daha fazla güvenlik ve daha iyi bir sürüş hissi sağlamak üzere geliştirilmesini içerir.

Max Touch Construction: Daha iyi bir desen izi

Bir lastiğin tüm performansını verebilmesi için iyi bir desen izine sahip olması gerekir. Bu, lastiğin iyi bir kavrama performansı (güvenlik), düzgün bir aşınma (uzun kullanım ömrü) ve düşük bir yuvarlanma direnci (yakıt tasarrufu) garanti etmesine olanak sağlar. Michelin X-Ice 3’ün bu hususlardaki performansı arttırılmıştır. 

Odak noktası lastik sırtı 

Michelin X-Ice 3'ün lastik sırtı aşağıdaki özelliklere sahiptir:

- Yeni bir sırt hamuru deseni;

- X-Ice 2'ye oranla %15 daha fazla kavrama kenarı ("block edges");

- Daha fazla sayıda sırt bloğu;

- Birbirleriyle kesişen Z biçiminde kılcal kanallar;

- Zikzak şeklinde dış merkez bordürleri;

- Daha iyi bir yanal denge için destek takviyeleri.

Michelin X-Ice 3'ün sırtıTelif hakkı © : rezulteo