Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Sailun Atrezzo ZSR lastiği rezulteo testinden geçti
Center

Sailun Atrezzo ZSR lastiği rezulteo testinden geçti

Yeni lastikler 07.11.2014, Berk

Sailun, saygınlığını arttırmayı hedefleri arasında birinci sıraya koymuş bir markadır. En son ürünü Atrezzo ZSR'nin performans özelliklerini göstermek amacıyla bu Çinli lastik imalatçısı bizleri güçlü sportif araçların direksiyonuna geçerek bu lastiği test etmeye çağırdı.

Sailun Atrezzo ZSR pist üzerinde Rezulteo, yeni Sailun Atrezzo ZSR'nin Lohéac pistindeki testini huzurlarınıza getiriyor - Telif hakkı © : rezulteo

Bu makale Sailun markasından ilk bahsedişimiz değil. Daha önce markanın kış gamı ile bir test sürüşü gerçekleştirme şansını bulmuştuk. 

Bu defaki buluşmamız ise Atrezzo ZSR lastiğini Lohéac pisti üzerinde test etme amacını taşıyordu. Bu Çinli lastik imalatçısının en yeni modeli bir Ultra Yüksek Performans lastiği olmayı amaçlıyor. 
Her ne kadar ZSR, kategorinin en önde gelen ürünleri ile yarışmayı planlamasa da optimize edilmiş sırt blokları sayesinde son derece başarılı performans özellikleri sunmayı vaat ediyor. Yüksek hızda hünerli sürüş özellikleri (1), üstün denge ve zemin teması sağlayan rijit merkez hattı (2) ve su tahliyesini kolaylaştıran geniş kanallar (3) bu lastiğin artıları arasında.

Ultra yüksek performans lastiği Sailun Atrezzo ZSRTelif hakkı © : rezulteo

Önden çekişli, arkadan itişli ve dört çeker araçlarla test 

Sailun markasının ekipleri meydan okumaları seviyor. ZSR’yi iyi şartlar altında test etmek amacıyla Lohéac pisti rezerve edildi. Test programı ise farklı tasarımlara sahip güçlü araçlar ile bu lastiğin sınırlarını zorlamaktan oluşuyordu.

Araçlar Loheac pistindeTelif hakkı © : rezulteo

Drift ve diğer sportif sürüş özellikleri 

Lastiğin testine Nissan 350Z'nin direksiyonunda başlıyoruz. Amacımız lastiğin kavrama performansının sınırlarını ve kalkış sırasındaki hızlanma kapasitesini tespit etmek. Bu açılardan lastiğin başarılı bir sonuç elde ettiğini ve hem olumlu bir sürüş hissi, hem de tatmin edici bir konfor seviyesi sunduğunu itiraf etmek gerek. Aracın kayma hareketleri kontrollü ve tehlikesiz bir şekilde gerçekleştiriliyor. 

Her ne kadar bu uygulama lastik hakkında bilgi toplamaktan çok eğlence amacını taşımış olsa da 280 beygirlik bir güç altında lastik sırtı direncini değerlendirme şansını yakaladık ve lastik sırtının düzgün ve homojen bir şekilde aşındığını gözlemledik.

 

Piste geçiyoruz 

Pist üzerinde sürüş, büyük ihtimalle spor lastiklerin değerlendirilmesi için en iyi ortamı sağlıyor.

Kullanılan araçlar ise Clio IV RS (200 beygir) ve Mégane III RS Trophy (275 beygir). Serbest bir sürüş gerçekleştirilerek lastik, zorlayıcı şartlar altında kullanılıyor ve elektronik destek sistemleri olmaksızın test ediliyor.

Atılan ilk turlar lastiği ısıtıyor ve hızla elde edilen keskin hassasiyet sürücüyü tatmin ediyor. 
Lohéac pisti hafif iniş çıkışlara sahip hızlı virajlar ile daha zikzaklı yolları bünyesinde barındırıyor. Lastik derhal güven verici sürüş özellikleri sergiliyor ve belirtilen yol şartlarında zorlanıyor gibi görünmüyor.

Bu Sailun lastiğine dair en çok merak edilen performans kriteri hareket kabiliyetiydi. Güçlü önden çekişli araçlarda özellikle viraj çıkışlarında ve hızın arttırılması sırasında ön lastik performansı kritik bir rol oynuyor. Ancak test edilen lastikler bu zorluğun üstesinden kolayca geliyor ve yetersiz dümenlemelere karşı (ön lastik takımının kayması) direniyor.

Normalde piste çıkan tüm uzun yol lastiklerinde olduğu gibi birkaç tur sonrasında lastiğin dayanıklılığının düşmesi bekleniyordu. Ancak Megane, efsaneleşen kontrollü sürüşünü koruyor ve hem viraj girişlerinde hem de viraj çıkışlarında hassas olmayı sürdürüyor. Bir diğer yönden Clio, akslar arasında iyi bir denge sunmakla beraber daha hareketli bir tavır sergiliyor ve viraj girişlerinde arka takım iyi bir hareketlilik ortaya koyuyor.

Atrezzo ZSR şüphesiz üst gam bir spor lastiği ile yarışamayacaktır (böyle bir iddiası var mı ki zaten?) ancak gerçekleştirilen test sırasında ciddi bir şekilde zorlanmadığını ve eğlenceli sürüş sunmayı hedefleyen bir lastik olarak son derece ilgi çekici bir fiyat karşılığında görevini yerine getirdiğini kabul etmek lazım. Performans özellikleri homojen ve pistin yıpratıcı kaplamasına rağmen test sürecinde tatmin edici bir direnç sergiledi. Bu şartlar altında (kuru zemin) lastiğin ortaya koyduğu sürüş özellikleri kategorisi için tamamen tatmin edici. Lastiği ıslak zeminde test etme imkânına ise sahip olamadık. Dolayısıyla genel performans özellikleri açısından nihai bir görüş belirtmemiz mümkün değil.

 

Bütün bunlara ek olarak Atrezzo ZSR ciddi kuvvetlere direnç gösterebiliyor. Kanıtını aşağıdaki görüntülerde bulabilirsiniz: