Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Toyo kış lastikleri: Rezulteo testi
Center

Toyo kış lastikleri: Rezulteo testi

Yeni lastikler 01.03.2014, Rezulteo

Toyo, büyük oranda spor lastik gamları ile tanınan bir imalatçıdır. Diğer lastiklerinin de tanınmasını ve bu haksızlığa(!) son vermek isteyen Japon lastik üreticisi, bize yeni kış lastiklerini tanıtarak bunları piyasa liderlerinin ürünleri ile karşılaştırma fırsatı sundu.

Toyo Testleri Snowprox Rezulteo pist üzerinde Toyo'nun üç yeni kış lastiğini test ediyor! - Telif hakkı © : rezulteo

 Toyo markasının kalbi otomobil tutkusuyla çarpar. Her ne kadar son birkaç senedir NanoEnergy gibi ürünler ile lastik gamlarını geliştiriyor ve genişletiyor olsa da 4x4 ve spor gamlardaki ürünleri bu tarz lastik kullanıcıları arasında referans haline gelmiştir.

Proxes gamının spor araç kullanıcıları arasında son derece popüler hale gelmesi an meselesi olmuş, özellikle bir başyapıt olan Proxes R888, pist yarışı müdavimlerinin tüm ilgisini üzerine çekmiştir. Söz konusu lastik agresif tasarımının yanı sıra olağanüstü tutunma kabiliyeti ile de ün kazanmıştır

Toyo, spor gamlarının ötesinde kış ve ağır kış lastikleri alanında da iddialı bir marka olduğunu göstermek üzere bizleri Val Thorens pistine (Fransa) davet etti.

Toyo, kış sürüşü performansı referans haline gelmiş Nokian ürünleri ile doğrudan bir karşılaştırma yapılmasını teklif ederek testin çıtasını daha da yukarı çekti.

Testten geçirmemiz için bizlere sunulan üç lastiği aşağıda sizlere tanıtacağız. Kullanım amacı en geniş olandan başlarsak ve en ağır kış şartlarına yönelik ürüne doğru gidersek bu lastikler SnowProx S943Observe GSi-5 ve Observe G3-Ice'tır.

 

SnowProx S943: Uzun yol kullanımına yönelik bir kış lastiği

Toyo VolkswagenTelif hakkı © : rezulteo

Teste Toyo'nun kış gamının en gözde lastiği ile başlıyoruz: S943. Kompakt araçlara, sedanlara ve orta sınıf sedanlara yönelik bu lastik 14 inç ile 17 inç arasında değişen 42 farklı boyutta mevcuttur.

Markanın sahip olduğu en son teknolojik yenilikleri bünyesinde barındırıyor ve yuvarlanma direncini düşürmenin yanı sıra her türlü hava sıcaklığında sabit bir hamur rijiditesi temin eden yeni bir bileşime sahip.

Lastik sırtı, iyi bir su ve kar tahliyesi sağlayan geniş boylamasına kanallar ile dikkat çekiyor.

Bu lastiğin performans özelliklerini değerlendirebilmemiz için Toyo bu lastiği 225/45R17 91H boyutundaki Continental ContiWinterContact TS 830 P ile kıyaslamamızı önerdi. Test, taze karla kaplı bir pist üzerinde VW Golf VII model bir araç ile serbest sürüş şeklinde gerçekleştirildi.

Bu şartlar altında söz konusu iki lastiğin performans seviyelerinin birbirine çok yakın olduğunu kabul etmek gerek. Favori olmadığı bu alanda böylesi bir meydan okumaya cesaret edebilmesi Toyo'ya artı puan kazandırıyor.

Continental temin ettiği iyi denge seviyesi ile göze çarpıyor ancak harika bir hareket kabiliyeti ortaya koyan Toyo lastikleri aynı zamanda Continental kadar yüksek bir direksiyon dönüş açısı gerektirmiyor. Her iki lastik de iyi performans seviyeleri sergilediğinden aralarındaki farkı gerçekten görebilmek için bu lastikleri başka sürüş şartlarında da (asfalt, kuru ve ıslak zemin, vs.) karşılaştırmayı isterdik. 

 

Observe GSi-5, çetin koşullara yönelik bir lastik

Toyo test Hakkapeliitta RTelif hakkı © : rezulteo

GSi-5 ile karşımızda çetin kışlara ve karlı zeminlerde düzenli bir kullanıma yönelik olduğu kolayca anlaşılan daha standart bir ürün buluyoruz.

Sedanlara, 4x4'lere ve SUV tipi araçlara yönelik bu lastiği dört çeker bir araç (Audi Q5 Quattro) üzerinde Nokian Hakkapeliitta R ile karşılaştırma şansını yakaladık.

Bu lastikleri sırasıyla test etmemiz için sunulan parkur yokuş yukarı bir slalomdan oluşuyor. Yer yer taze kar ve buz ile kaplı bu zemin, kontrollü ve dengeli sürüş özellikleri ortaya koyan lastiklerin kendilerini göstermesine olanak sağlıyor. Nokian son derece hassas ancak Toyo da oldukça dengeli bir performansın yanı sıra ön ve arka akslar arasında iyi bir denge ortaya koyuyor.

Genel açıdan bu iki lastiğin performansları birbirine yakın ancak kimi zaman farklı alanlarda biri diğerinin önüne geçebiliyor.

Bu doğrultuda lastiklerden birini diğerinden üstün ilan etmek mümkün olmasa da Toyo lastiğinin referans haline gelmiş bir kış lastiği ile rekabet edebilecek şaşırtıcı performans seviyeleri sergilemesi akıllarda yer ediyor. 

 

Observe G3-Ice, en zorlu şartlar için

Toyo Test AudiTelif hakkı © : rezulteo

Testin son aşamasında Toyo gamının en çetin şartlara yönelik kış lastiğini değerlendiriyoruz: Çivilenebilir ağır kış lastiği Observe G3-Ice.

Gamın en yeni üyesi olan bu lastik teknolojik açıdan son derece zengin. Bu teknolojilerin başında ise çekişi arttıran ve gürültü seviyesini düşüren çivi saplama sistemi geliyor.

Çivili ve çivisiz olarak mevcut olan bu lastiği çiviler ile test etme imkanını yakaladık ve bu sefer de kategorinin devlerinden çivili  Nokian Hakkapeliitta 7 ile karşılaştırdık. 

Bu testler için kullanılan araç önden çekişli bir Audi A4'tü ve test mekanı olarak buzla kaplı bir slalom seçildi. Lastiklerin hünerlerini göstermesi için harika bir ortam sağlayan bu parkur üzerinde Toyo, Nokian kadar hızlı tepki veremiyor ancak daha nötr sürüş özellikleri ile güven veren bir sürüş temin ediyor. Nokian kadar hassas olmasa da Toyo, bu şartlar altında daha kolay kontrol edilebilir olması ve genel anlamda çok daha etkili sürüş özellikleri sunmasıyla bir adım öne çıkıyor. Lastiklerin sergiledikleri sürüş hissi, farklı tasarım özelliklerine sahip olduklarını ancak her ikisinin de maksimum seviyede performans sunmak üzere özenle geliştirildiğini gösteriyor.