Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Vredestein Ultrac Vorti R: Özenle tasarlanmış ultra sportif bir lastik
Center

Vredestein Ultrac Vorti R: Özenle tasarlanmış ultra sportif bir lastik

Yeni lastikler 20.03.2013, Onur

Cenevre Otomobil Fuarı çerçevesinde tanıtılan yeni lastikler arasında yer alan Vredestein Ultrac Vorti R güçlü bir izlenim bıraktı. Hollandalı markanın bu yeni üyesi Giugiaro imzalı tasarımı ve ultra sportif yapısı sayesinde Porsche 911, Lamborghini Gallardo, Audi R8 gibi lüks spor araç sahiplerini cezbedeceğe benziyor.

 Vredestein Ultrac Vortic R Vredestein Ultrac Vortic R lastiğinin sırtı - Telif hakkı © : Vredestein

 

Vredestein Ultrac Vorti R ilk bakışta eşsiz tasarımı ile göze çarpıyor. İtalyan tasarımcı Giugiaro saf ve yumuşak hatlara sahip asimetrik bir desen sunuyor. Lastik yanağında da birkaç karbon dokunuşu görülebiliyor. Ancak görsel güzellik bu lastiğin tek artısı değil. İmalatçısı yüksek hızda mükemmel kavrama, kontrol edilebilirlik, denge ve sürüş konforu konularında da yüksek performans vaat ediyor. Vredestein Ultrac Vorti’nin halefi Ultrac Vorti R, otomobillerinin potansiyelini keşfetmek isteyen güçlü otomobil (Porsche 911, Lamborghini Gallardo, Audi R8…) sürücülerine yönelik.

 

 

Vredestein Utrac Vorti R'nin sunum videosu

 

Maksimum kavrama

Vredestein Ultrac Vorti R çok geniş bir lastik sırtına sahip. Bu özelliği sayesinde özellikle virajlarda daha iyi bir kavrama ve kontrol edilebilirlik sağlar. Dış omuz alanında bulunan geniş sürüş çekerleri yanal kavramayı arttırır.

Ultrac Vorti R'de kullanılan hamur her biri farklı sıcaklıklarda devreye giren birçok farklı reçineden oluşmaktadır. Bu sayede lastik daha geniş bir sıcaklık aralığında yüksek seviyede bir kavrama performansı sunmaya devam eder ve performans seviyesini daha uzun süre korur.

 

Denge ve hassasiyet

 

 

 

Telif hakkı ©  

1/
 

 

Vredestein Ultrac Vorti R güçlü otomobiller için özel olarak tasarlanmıştır: Kemer kuşağının açısı desen izini arttıracak şekilde uyarlanmış, hamurun daha kolay soğumasını ve aracın yüksek hızda kontrol edilebilmesini sağlamak üzere lastik sırtına bir kanal eklenmiştir.

Çevresel kanallar virajlarda oluşan yanal kuvvetleri telafi etmek üzere özel olarak tasarlanmıştır. İç yanak 30° eğimli bir kenara sahip olup bu sayede yüksek hızda homojen bir yüzey basıncı sağlar.

Y kategorisi hız endeksi ile Ultrac Vorti R, 300 km/saat'in üzerindeki hızlar için onaylanmıştır.

 

Çeşitler

Ultrac Vorti RTelif hakkı © : Vredestein



 Süper spor araçların çoğu arkadan itişlidir. Bu durum, aracın ön ve arka akslarında farklı boyutta lastikler kullanılmasını gerektirir. Bu nedenle Ultrac Vorti R ön aks için 5 farklı boyutta (235/35 ZR 19'dan 265/30 ZR 21'e) ve arka aks için 10 farklı boyutta (235/35 ZR 19'dan 305/25 ZR 21'e) mevcuttur.

 

 

 

 

Vredestein ve Hamann arasında sıkı işbirliği

Hamann ve Vredestein işbirliğiTelif hakkı © : All Rights Reserved

Hamann işaretlemesi taşıyan Vredestein Ultrac Vorti R, Hamann M5'de kullanılıyor  

 Tasarım, performans, mükemmellik: Bunlar Hamann'ın otomobil tasarım alanında faaliyet gösteren sınırlı sayıdaki şirketler arasına girmesini sağlayan üç ilkedir. Bu Alman şirketi günümüzde BMW, Aston Martin, Roll-Royce, Mercedes-Benz ve Range Rover gibi üst gam markaların modellerini kişiselleştiriyor. Birkaç yıldan beri Hamann ve Vredestein sunulan otomobillerin performanslarına yakışır lastik takımları ortaya çıkarabilmek amacıyla uzmanlıklarını birleştirmeye karar verdi. Range Rover Evoque'da kullanılan 295/30 ZR 22 boyutundaki Vredestein Ultrac SUV Sessanta lastiklerinin son derece verimli bir deneyim sunması neticesinde bu iki marka BMW'nin M5 ve M6 modelleri üzerinde beraber çalıştı. Hatta Vredestein, üzerinde Hamann logosu bulunan bir Ultrac Vorti Rarborant lastiği geliştirmiştir.