Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Continental ContiEcoContact 5: Daha fazla güvenlik, daha fazla çevreye duyarlılık
Center

Continental ContiEcoContact 5: Daha fazla güvenlik, daha fazla çevreye duyarlılık

Yeni lastikler 13.10.2012, rezulteo ekibi

ContiEcoContact 5, imalatçısının yeşil lastik sınıfının yeni referansıdır. Binek araçlar için tasarlanan bu lastik, Continental'a göre mükemmel bir yuvarlanma direnci ile düşük frenleme mesafelerini bir araya getirmeyi başarmaktadır.

ContiEcoContact 5 lastik Telif hakkı © : Continental

ContiEcoContact 5 özellikle frenleme ve yuvarlanma direnci gibi birbirine zıt iki özelliğin bir araya getirilmesi konusunda bir önceki modeline göre net bir ilerleme müjdeliyor.

Her ne kadar ContiEcoContact 3 sunduğu mükemmel dinamizm ve güvenlik ile göz doldursa da, tasarruf açısından birçok rakibinin gerisinde kalmaktadır. ContiEcoContact 5 ise bu konularda net bir gelişme göstermek ve ayrıca birçok kategoride iyi performans sergilemektedir.

Kendinden bir önceki modeli ContiEcoContact 3 ile kıyaslandığında, ContiEcoContact 5 yuvarlanma direncinde %20 ve yakıt tüketiminde ise %3 düşüş sağlamaktadır.

 

Teknoloji: Her şey sıfırdan düşünüldü  

ContiEcoContact 3 ile ContiEcoContact 5 arasındaki farklar bununla sınırlı değil. Karkas, hamur bileşimi, lastik konturu, desen tasarımı: Lastiğin tamamı sıfırdan düşünüldü. 

> Lastik sırtı 

ContiEcoContact 5 lastikTelif hakkı © : Continental

ContiEcoContact 5 ile Continental mühendislerinin hedefi temas alanında desen deformasyonunu azaltmaktı. Bu hedefe ulaşmak için ıslak zemin üzerinde bir çeşit "cam sileceği" etkisi yaratan çok ince kılcal kanallar lastik sırtındaki bloklara uygulanmıştır. Bu kılcal kanallar, su şeridini yarmaya ve iyi frenleme mesafeleri garanti etmeye olanak sağlar.  Bunun yanı sıra, sırt bloklarındaki kavrama kenarları yuvarlanma direncini düşük seviyede tutarak denge sağlamak üzere kullanılmıştır.

> Hamur bileşimi 

ContiEcoContact 5'in hamur bileşimi, daha sert olmasını sağlayan silikalar içeren yeni bir polimer zinciri kullanmaktadır. Hamur içerisinde bulunan kimyasal bileşenler lastik hamurunda daha düşük bir paya sahiptir. Sonuç: Islak zeminde daha iyi kavrama ve düşük yuvarlanma direnci seviyesi.

> Lastik yapısı 

Lastik yanağı ve damağı (lastiği jant üzerinde tutan kısım), hem lastiğin sertleştirilmesini hem de damak bölgesinde deformasyonun sınırlandırılmasını sağlamaya yönelik yeni bir bileşim ile modifiye edilmiş daha sert bir apeks (metalik kasnak üzerinde bulunan kısım) kullanımı ile bütün dikkatleri üzerinde toplamıştır. Bu çözümler lastiğin kalınlığının ve dolayısıyla ağırlığının düşürülmesine olanak sağlamıştır.