Yeni lastikler : Lastik üreticilerinin en son ürünleri - Yeni Pirelli P-zero, gelişme mi yoksa devrim mi?
Center

Yeni Pirelli P-zero, gelişme mi yoksa devrim mi?

Yeni lastikler 06.06.2016, Julien Taillandier

Pirelli Pzero spor lastikleri kategorisinde vazgeçilmez bir klasiktir. İstisnai bir şekilde uzun olan bir kariyerden sonra, yerini bir değil üç lastiğe bırakma zamanı gelmiştir.

İşaretli Pirelli Pzero Telif hakkı © : Lizeo Online Media Group

Pzero gamı bu yıl otuzuncu yaş gününü kutluyor. Bu vesileyle, Pirelli mevcut farklı profiller ve işaretler ile gerçek bir ısmarlama lastik konsepti önererek, münhasır alan konusunda daha da ileriye gidiyor.

Üç farklı versiyon mevcuttur

Sürücülerin gerçek hayatına daha yakın olmak için, Pirelli birden fazla Pzero profili geliştirmiştir; bu profiller ebatlarına (dolayısıyla yanlış lastik seçimi imkânsız olacaktır) ve çok sayıda işaretlerine göre farklı araçlarda kullanılacaktır.

Pirelli Pzero testiTelif hakkı © : Lizeo Online Media Group

İlk model Jaguar XEBMW Série 7Mercedes Classe C vs. tipi birinci sınıf sedanlarda kullanılmaya yöneliktir,  dolayısıyla güvenlik veya sürüş konforu gibi performanslara odaklı uygun bir geliştirme sürecinden geçmiştir.

İkincisi günümüzde bildiğimiz haliyle Pzero'nun saygın halefidir. Güçlü araçlarda kullanılması öngörülen bu varyant (Porsche, FerrariMercedes AMG …) daha güçlü bir sportif özellik sunmaktadır.

Üçüncüsü daha sportiftir. "Corsa" olan ismi ile kolayca diğerlerinden ayırt edilebilir. Belli bir şey hatırlatan bu isminin arkasında Pagani Huayra BC gibi süper araçlarda kullanılmak üzere tasarlanan gerçek ekstrem bir lastik yatmaktadır.

Bu versiyonlardan her biri son  Pirelli teknolojileri ile optimize edilmiştir, bununla birlikte özellikle Formula 1'de edinilen tecrübe sayesinde geliştirilen lastik damağı konusunda olduğu gibi ortak tasarımlar da içermektedir. Ancak yeni malzemelerin kullanılması ile ağırlık da azaltılmıştır.

Aldığı altmışı aşkın onayın de gösterdiği gibi bunlar otomotiv üreticilerine çekici gelen çözümlerdir.

 

Üretici işaretleri: özel üretimin kaçınılmaz unsuru 

Bildiğimiz kadarıyla Pirelli üretici işaretine sahip lastiklerde yaptığı değişiklikleri bu kadar açık bir şekilde duyuran ilk üreticidir.

Gerçekten de Pirelli üretici işaretleri ile pazarlanan yeni Pzero'da yapılan ayarlamaların tamamını bize iletmiştir. Bu bilgiler arasında özellikle, Audi markasının ekonomik parametrelere ve sürüş konforuna öncelik verdiğini, Ferrari ve McLaren'in yalnızca performansa öncelik verdiğini, Lamborghini isimli üreticinin ise ıslak zeminde yol tutuşuna önem verdiğini öğreniyoruz.

İlk değerlendirme

Bu son nesil Pzero'lar üzerinde gerçekleştirdiğimiz testin gerçek anlamda bilimsel değeri yoktur. Ama bu test rakiplerine göre gerçek bir sonuç çıkarmamıza imkân tanımamakla birlikte, farklı Pzero modelleri arasında algı değerlendirmesi yapmamızı sağlamıştır.

Pirelli P-zero testiTelif hakkı © : Lizeo Online Media Group

Pzero selefinin özelliği olan asabi yönünü devralmış gözüküyor; genel denge, kavrama ve hassasiyet, test pistimizin kuru asfaltında mükemmel düzeyde gözükmektedir. Özellikle sürüş hassasiyetinin tam olduğu ve virajların son derece keskin bir biçimde alındığı Seat Leon Cupra 280'in direksiyonunda durum böyledir.

Pirelli Pzero testiTelif hakkı © : Pirelli

Yeni Pzero Gamı artık 18 ila 22 inç arasında değişen 42 ebatta mevcuttur ve önümüzdeki aylarda kademeli olarak ebatların tamamında eski Pzero'nun yerini alacaktır.
Mevcut renkli yanaklar yıl sonuna kadar lastiklerde bulunabilecektir.