Lastikle ilgili yönetmelik ve kanunlar - Basınç sensörleri ne kadar işe yarar?
Center

Basınç sensörleri ne kadar işe yarar?

Yönetmelik 12.11.2012

Bu sistemler sürücüyü herhangi bir basınç kaybı konusunda uyarırlar. Kısa süre içerisinde Avrupa'da yeni araçlarda zorunlu hale geleceği tahmin edilmektedir.

İyi bir şekilde şişirilmiş lastikler ile sürüş gerçekleştirmek hem güvenlik açısından (denge, yol tutuşu, frenleme mesafeleri) hem de tasarruf ve çevresel etki açısından (yakıt tüketimi, lastik kullanım ömrü) esas nitelik taşır. Fakat lastiklerinin basıncını tavsiye edildiği gibi her ay kontrol eden sürücü sayısı çok azdır.

Bu nedenle ekipman üreticileri basınç kaybı durumunda sürücüyü uyaracak basınç sensörleri (aynı zamanda TPMS: Tyre Pressure Monitoring System olarak da adlandırılır) geliştirmişlerdir.

Bu ürün piyasada iki farklı tipte bulunabilir:

  • Dolaylı sistemler (veya pasif sistemler). Bu sistemler anormal yükseklikteki rotasyon hızlarını tespit etmek üzere ABS sensörlerinden gelen bilgileri kullanılırlar (yetersiz şişirilmiş bir lastik daha küçük bir çapa sahiptir ve dolayısıyla daha hızlı döner). Ekonomiktir ancak çok kesin sonuçlar vermez.
  • Direkt sistemler (veya aktif sistemler). Valflere ve tekere sabitlenmiş sensörler kullanırlar. Bu sensörler her bir lastiğin basıncını ölçer ve ölçümü radyo dalgaları ile bir alıcıya gönderir.

Nasıl çalışır?

Hava basıncı küçük bir delik aracılığı ile piezoelektrik kristal bir membran ile temas eder. Basınç farkı daha sonra voltaj farkına dönüştürülür. Ve gerçekleştirilen ölçüm 433 Mhz (Avrupa'da) frekansındaki bir radyo sinyali ile araca iletilir. Sensör küçük bir pille çalışır.

rezulteo'nun tavsiyesi

Bir lastiği değiştirttiğinizde uzmana sensörlerin bulunduğunu belirtmeyi unutmayın. Bu şekilde sensör zarar görmez veya kaybolmaz!